וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-G20: הפגנות אלימות בכל רחבי לונדון

עידן דורנר

1.4.2009 / 16:17

אלפי המפגינים, המוחים נגד פסגת ה-G20 הנערכת בעיר, ניפצו את החלונות בבנייני משרדים ובבנקים ברובע הפיננסי ומתעמתים עם המשטרה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות:אילן שניג)

בירת בריטניה לונדון, המארחת את פסגת ה-G20, נערכת באבטחה חסרת תקדים בשל התרעות חמות על עשרות הפגנות אלימות במהלך הוועידה. מחסומים הוצבו בכבישים המובילים לבנק המרכזי של אנגליה, שם מתאספים אלפי המפגינים, שחלקם מתעמתים עם המשטרה. המפגינים קוראים קריאות כגון "הסתערו על הבנקים!".

המפגינים ניפצו את החלונות בבנייני משרדים ברובע הפיננסי של לונדון, בטענה שהן שדדו את העניים כדי להיטיב עם העשירים. כמו כן נופצו החלונות ב"רויאל בנק אוף סקוטלנד", בנק שרשם הפסדי ענק ונזקק לסיוע ממשלתי כדי להימנע מפשיטת רגל. אנשים רבים הסתערו על הבניין והצליחו לפרוץ פנימה. כמו כן נעשה ניסיון לפרוץ לבנק המרכזי של אנגליה. חלק מהמפגינים השליכו ביצים וצבע על השוטרים וקראו להעלות את הבנקאים על המוקד, בשעה שהעובדים הביטו על ההפגנות מחלונות משרדיהם.

עד כה נעצרו 11 בני אדם. המשטרה הזהירה את הבנקים ואת המוסדות הפיננסיים כי הם עשויים להפוך למטרה ורבים מהעובדים העדיפו שלא להגיע לעבודה בחליפה. המחאה התחילה בארבע תחנות רכבת ברובע הפיננסי של לונדון. משם יצעדו המפגינים לבנק אנגליה. "הצטרפו לאלפים הזועמים והממורמרים ברחובות הרובע הפיננסי" נכתב באתרי האנרכיסטים. "בשעה שהבנקאים ממשיכים לחלוב מיליארדי פאונדים מהכסף שלנו, בואו נעשה מעשה – נדרוש את כספנו בחזרה, נסתער על הבנקים ונשלח אותם הביתה".

גם הפעילים הסביבתיים לוקחים חלק במחאה, והם הקימו מאהל מחאה מול הבנק. "אם אתם מחפשים הזדמנות להצטרף למחאה הסביבתית ההולכת וגדלה, כעת זה הזמן לעשות זאת", נכתב באתריהם. המארגנים טוענים כי יערכו הפגנות מחוץ למרכז אקסל במזרח העיר, בו צפויים להיערך הדיונים של הוועידה.

מפגינים נוספים מפגינים ליד שגרירות ארה"ב בבריטניה, סמוך לכיכר טרפלגר, ולהשתתף בעצרת מחאה במרכז לונדון, בשעה שגם מפגינים נגד מלחמה צפויים לצאת לרחובות. המארגנים אמרו כי "המסר שלנו יהיה 'כן אנחנו יכולים'. כן אנחנו יכולים להסיר את המצור מעל עזה והפלסטינים, להוציא את החיילים מעירק ואפגניסטן, ליצור עבודות במקום פצצות, לחסל את ההתחמשות הגרעינית ואת החימוש של ישראל".

כהכנה לפגישה נועדו נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, במעונו הרשמי של האחרון ברחוב דאונינג 10. בראון ואשתו שרה אירחו גם את מישל אובמה, והארבעה שוחחו על ארוחת בוקר, כדי להסכים על הבנות לקראת הפסגה. מאוחר יותר היום ייוועד אובמה גם עם יו"ר האופוזיציה דיוויד קמרון ועם מלכת אנגליה אליזבת, וכן עם נשיא רוסיה דימיטרי מדוודב ונשיא סין הו ג'ינטאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully