וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט נפרד: "פורש מכהונתי בגאווה"

פנחס וולף

31.3.2009 / 17:24

רה"מ היוצא אמר בטקס השבעת הממשלה, כי "אני גאה בכל החלטה שקיבלתי במהלך מלחמת לבנון". על שליט: "פעלתי ככל יכולתי"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה היוצא אהוד אולמרט נאם היום (שלישי) נאום תקיף בטקס השבעת הממשלה החדשה שנערך בכנסת. "אין בי שמץ של מרירות, נרגנות וזעם. אני פורש מכהונתי בגאווה ובקומה זקופה. בהכרת תודה על הזכות להנהיג את ישראל. כל מה שאוכל לעשות בעתיד – אראה כחובה מצפונית עמוקה".

אולמרט התייחס בנאומו למלחמת לבנון השנייה ולמבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. "אני גאה בכל החלטה שקיבלתי במהלך מלחמת לבנון. כדאי להזכיר את המצב בצפון בשנים 2000-2006. החיזבאללה התחזק, צבא לבנון לא שלט ויוניפי"ל היה תפאורה. תושבי הצפון סבלו מקטיושות, רצח וחטיפות חיילים. המלחמה הרחיקה את חיזבאללה, הציבה באזור כוח בינלאומי יעיל יותר והיא שיקמה את ההרתעה והביאה שקט ליישובי הצפון".

לדבריו, "היושר מחייב את המשמיצים להיות לפחות בבחינת מודים במקצת בטעותם. השקט בצפון והשגשוג בצפון הם העדות האמיתית לשינוי הדרמטי שהביאה המלחמה".

על החייל החטוף גלעד שליט אמר אולמרט, כי "פעלתי ככל יכולתי, עד עצם היום הזה כדי להשיבו לביתו ולמשפחתו. הסכמתי להגמיש את עמדת ישראל עד קצה גבול היכולת ואף מעבר לכך. אך גם להגמשה יש קו אדום. אני בטוח שגם הממשלה החדשה תפעל בעוז להחזיר את גלעד".

בנוגע לתהליך המדיני אמר אולמרט: "פעלתי ליצור קשרים עם מנהיגים ברחבי העולם ובראשם נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש. העובדה שאני ושרת החוץ לבני ניהלנו מדיניות שלום פעילה, העניקו לישראל מרחב גיבוי לפעולותיה בלבנון ובעזה". עם זאת, אמר אולמרט, כי "המו"מ הקדחתני שניהלנו עם הפלסטינים לא הבשיל לכדי הסכם חתום. אך הפער בינינו לבין הפלסטינים אינו עוד בבחינת בלתי ניתן לגישור. במאמץ דו צדדי כן ורציני ניצן יהיה לגשר על הפער".

"בערוץ הסורי היינו על סף תחילת מו"מ ישיר. ההמשך נתון בידי הממשלה החדשה. ממשלה שחותרת לשלום, יוזמת ומעלה רעיונות - יש לה אוזן קשבת בעולם ותמיכה בינלאומית", אמר אולמרט.

ראש הממשלה היוצא פנה לחבריו למפלגת קדימה וליו"ר המפלגה ציפי לבני ואמר כי החלטתה של לבני שלא להצטרף לממשלה היתה "אמיצה והגונה". לדבריו, "הציבור יודע להעריך מי שדבק בעקרונות שהוא מאמין בהם".

לסיכום אמר אולמרט כי הוא "חש שהמאזן הכולל של הממשלה הוא חיובי". הוא התייחס לביקורת החריפה על ממשלתו וטען כי "יש פער בלתי נסבל בין הישגי הממשלה לבין גלי הביקורת ששטפו אותה. מי שעושה עושה גם שגיאות. אני מקבל באהבה את הביקורת. זוהי מנת חלקם של ראשי ממשלות. אני גאה על ההישגים והם רבים, ומצטער על שגיאותיי והן לא מעטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully