וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי אולמרט: "לא לאפשר לטלנסקי להעיד"

עדי שמחוביץ

31.3.2009 / 11:38

שבוע לאחר שעד המפתח בפרשת המעטפות הודיע כי ישלים את עדותו, פנו פרקליטי רה"מ לביהמ"ש: "עדותו היא חלב שהחמיץ"

פרקליטיו של ראש הממשלה היוצא אהוד אולמרט ביקשו היום (שלישי) מביהמ"ש המחוזי בירושלים לא לאפשר למשה טלנסקי, עד המפתח בפרשת מעטפות הכסף, להשלים את עדותו. הפרקליטים, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר, יהודה וינשטיין ונבות תל-צור, אמרו כי "הבקשה לקבוע מועדים להמשך גביית עדותו המוקדמת של טלנסקי, משולה לניסיון להכשיר חלב שהחמיץ".

לדבריהם, "משך הזמן הרב שחלף מאז נשמעה עדותו של טלנסקי, שינוי הנסיבות הקיצוני שהתרחש מאז, ההתפתחויות שחלו בחקירתו של אולמרט ואופן התנהלותו הקלוקלת של טלנסקי , כמו גם מחדלי הפרקליטות, במהלך תקופה ארוכה זו, הביאו לכך שאין עוד כל מקום להמשיך באופן מלאכותי את הליך גביית העדות המוקדמת שהחל לפני חודשים רבים בתנאים שונים לחלוטין ואשר טעמו סר והוא פקע ועבר מן העולם".

לפני שבוע מסרו פרקליטיו של טלנסקי כי עד המפתח יחזור ארצה להשלמת עדותו. הגעתו של טלנסקי תהיה בתנאים שכבר סוכמו בין עורכי דינו לפרקליטות. בין היתר סוכם כי טלנסקי יוכל לצאת לארה"ב באופן חופשי לאחר עדותו וכי העדות לא תשמש נגדו באופן ישיר בחקירה המתנהלת על ידי הרשויות בארה"ב.

בתחילת החודש הודיע היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לראש הממשלה אהוד אולמרט כי בכוונתו להגיש נגדו כתב אישום בפרשת טלנסקי. מזוז מסר לבאי כוחו כי כתב האישום יוגש בכפוף לשימוע. מלשכת מזוז נמסר כי כתב האישום כולל עבירות של מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה.

החקירה עוסקת בחשד לקבלת כספים שלא כדין, על ידי אולמרט, במסגרת כהונתו הציבורית, בתקופה שקדמה לכהונתו כראש הממשלה: במסגרת כהונתו כשר התמ"ת (בין 2003 ל-2006) וכראש העיר ירושלים (בין 1993 ל-2003). על פי החשד, התקבלו על ידי אולמרט כספים בסכומים משמעותיים, מגורם או מגורמי חוץ, לאורך תקופה ממושכת, חלקם במישרין וחלקם בעקיפין. על פי ההערכות, מדובר בסכומים בהיקף של מאות אלפי דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully