וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: 20 הרוגים בתקיפת בי"ס לשוטרים

טלי גולדשטין

30.3.2009 / 8:54

כעשרה חמושים השתלטו על אקדמיה לשוטרים בעיר לאהור. הם עדיין מתבצרים במקום וככל הנראה הם מחזיקים במספר בני ערובה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

לפחות 20 בני אדם נהרגו ו-50 נפצעו בתקיפת חמושים הבוקר (שני) בבית ספר לשוטרים בעיר לאהור שבמזרח פקיסטן. החמושים שביצעו את התקיפה עדיין מתבצרים במקום וככל הנראה הם מחזיקים במספר בני ערובה.

קבוצה של כעשרה בני אדם, חמושים באקדחים ורימונים, פרצו למרכז אימונים של שוטרים, השליכו את הרימונים ופתחו בירי לכל עבר. זוהי אחת ממתקפות הטרור הקטלניות והמאורגנות ביותר בפקיסטן. "הם עדיין בבניין והירי נמשך", אמר גורם מודיעיני. הוא הוסיף כי לפחות שמונה חמושים נהרגו. תמונות קשות של גופות שוטרים שוכבים על האדמה שודרו בטלוויזיה כשברקע נשמעים קולות ירי. חיילים חמושים ולבושים אפודים וקסדות הגיעו לזירת האירוע, פתחו באש לעבר המחבלים.

גורמים בכירים באיסלמאבאד מסרו כי שר הפנים נמצא עתה בפגישת חירום עם בכירי המשטרה והביטחון במדינה.

מתנגדים לארה"ב

לפני מספר שבועות, תקפו חמושים באותו אזור את נבחרת הקריקט של סרי לנקה, שהגיעה לפקיסטן. שמונה בני אדם נהרגו ושבעה מחברי הנבחרת נפצעו בתקיפה. לפי גורמים בכירים, המתקפה היום מזכירה את מתקפת הטרור הקטלנית במומביי בנובמבר, בה נהרגו 171 בני אדם. ממשלת הודו הטילה את האשמה בפיגוע על קבוצת מליציה פקיסטנית.

גורמים קיצוניים מתנגדים בחריפות לתמיכת הממשלה הפקיסטנית בארצות הברית ובמלחמתה בטרור במדינה. את מחאתם הם מתרגמים לשורת פיגועי טרור, בהם נהרגו כ-1,700 בני אדם בשנתיים האחרונות. אי השקט הפוליטי התרכז בצפון-מערב פקיסטן, אזור בו ביססו חמושי טליבן ואל קאעדה את אחיזתם.

נשיא ארה"ב ברק אובמה שם לו ליעד למגר את הטרור בפקיסטן ובאפגניסטן. לדבריו, אל קאעדה ובעלות בריתה הן "סרטן המסכן את פקיסטן מבפנים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully