וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "ארה"ב תסייע לפקיסטן למגר הטרור"

טלי גולדשטין

29.3.2009 / 18:02

בראיון לרשת CBS, אמר נשיא ארה"ב כי פקיסטן היא מדינה ריבונית אך ארה"ב "תעניק לה את הכלים להילחם באל קאעדה"

"ארצות הברית תעניק לפקיסטן כלים להביס את אל קאעדה, אך היא מצפה בתמורה ללקיחת אחריות על ידי הממשלה. עם זאת, ארה"ב מכירה בריבוניות פקיסטן ותתקוף יעדים משמעותיים רק אחרי התייעצות", כך אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה בראיון לתוכנית "Face The Nation” ברשת CBS, בהנחיית בוב שייפר.

לדברי אובמה, אין לו אשליות לגבי קושי המשימה העומדת בפני ארה"ב, המנסה להגן על אפגניסטן ופקיסטן מפני השפעת ארגון אל קאעדה. "זה הולך להיות קשה, בוב. אין לי שום אשליות. אם זה היתה משימה קלה, כבר היינו משלימים אותה", אמר .

"עלינו להיכנס עם אסטרטגיה ממוקדת, השמה לה ליעד להביס את אל קאעדה. לדעתי, אם אתה משלב גישות צבאיות, אזרחיות ודיפלומטיות, אזי יהיה קל יותר לקבל את שיתוף הפעולה של בעל בריתנו ולקצור הצלחה", הוסיף הנשיא אובמה.

נכנסים עמוק לאפגניסטן

ברק אובמה חשף ביום שישי את האסטרטגיה החדשה של ארה"ב למלחמה שמנהלת ארצו באפגניסטן ובפקיסטן ואמר כי המטרה העליונה של הלחימה היא להשמיד את אל-קאעדה. לדברי אובמה, "הערכות מודיעין רבות הזהירו שארגון אל-קאעדה מתכנן באופן פעיל התקפות על ארה"ב, ממקום מושבו הבטוח בפקיסטן".

אובמה הוסיף כי כוחות צבא ארה"ב באפגניסטן יתרכזו מעתה באימון והרחבת הצבא האפגני, כדי שיוכל לקחת לידיו את שמירת הביטחון במדינה ויאפשר לכוחות האמריקאים לשוב לארה"ב. כחלק משינוי המדיניות, יישלחו לדרום אפגניסטן 4,000 חיילים אמריקאים. במהלך קמפיין הבחירות שלו, הדגיש אובמה פעם אחר פעם כי הוא מתכוון להסיט את תשומת הלב מעירק לאפגניסטן וכי הוא רואה במדינה איום גדול יותר מאשר עירק על רקע התחזקות גורמי הטרור. בפברואר, קיבל הנשיא האמריקאי את החלטתו הראשונה כמפקד העליון של הצבא, והורה להעביר 17 אלף חיילים אמריקאים נוספים לאפגניסטן, כדי לנסות ולהתמודד עם המשבר הביטחוני החמור במדינה.

ממשלת אפגניסטן בראשות, ראש הממשלה הפרו-מערבי חמיד קרזאי, אמרה בתגובה לנאום אובמה כי היא מקבלת בברכה את המדיניות החדשה של ארצות הברית במדינה, ובמיוחד מברכת על ההכרה בכך שהמלחמה בטליבן היא בעיה אזורית. בשבוע שעבר פורסם בתקשורת כי ארצות הברית ובעלות בריתה מעבר לים מתכוננות למנות דמות בכירה בלב הממשלה האפגנית, שמטרתה לעקוף את הנשיא חמיד קרזאי, על רקע התסכול שחש המערב אל מול השחיתות וחוסר היכולת של ממשלת קרזאי בטיפול במצב הפוליטי.

וושינגטון מצפה מממשלת אפגניסטן להשתתף במאמץ במלחמה בטרור ועד כה נראה כי היא אינה מרוצה מהצעדים בהם נוקט קרזאי. באחרונה אמר אובמה כי ממשלת קרזאי "מנותקת מהעם". קרזאי בתגובה התלונן שוב ושוב על ההרג בשוגג של אזרחים אפגנים על ידי כוחות נאט"ו, המוצבים במדינתו. לפי נתוני האו"ם, 455 אזרחים נהרגו במהלך תקיפות אוויריות בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully