וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיה"א תקף שיירת נשק של חמאס בסודן

רשת CBS דיווחה כי בחודש ינואר תקפו מטוסי חיל האוויר שיירת משאיות שנשאו נשק בדרך לרצועת עזה. בתקיפה נהרגו 39 בני אדם. בישראל מסרבים להגיב על הדיווח

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

חיל האוויר הישראלי תקף בחודש ינואר שיירת משאיות נשק בסודן שהייתה מיועדת לארגון חמאס בעזה, כך דיווחה רשת CBS. בינואר חתמו ישראל וארצות הברית על הסכם לשיתוף פעולה בינלאומי במאמץ למנוע את הברחות הנשק לחמאס ברצועה. לפי הדיווח של הכתב לענייני ביטחון לאומי של CBS, דיוויד מרטין, למודיעין הישראלי נודע כי הנשק מועבר דרך סודן לעבר מצרים, משם הוא אמור להיות מועבר דרך חצי האי סיני ומוברח לתוך רצועת עזה לידי חמאס.

מאברוק מוברק סאלים, השר הסודני הראשון שהגיב לתקיפה, אמר כי "מעצמה התקיפה משאיות שנשאו תחמושת ונשק והן נהרסו לגמרי". לפי אתר חדשות סודני, בתקיפה נהרגו 39 בני אדם שנסעו ב-17 משאיות

בתקיפה נהרגו סודנים אריתראים ואתיופים. עוד פורסם כי התקיפה גרמה ל"מבוכה" בממשל הסודני, וגורמים בממשל שוחחו על כך עם מצרים, "בת ברית של ארצות הברית בנושאים רבים, על מנת לאסוף אינפורמציה נוספת כדי לנסח תגובה", כך פורסם באתר. אם אכן ישראל ביצעה את התקיפה בסודן, הדבר מצביע על מלחמה בהברחות חמאס באופן רחב הרבה יותר מאשר ארצות הברית או ישראל פרסמו בעבר.

מגבירים מאמצי ההברחה

ב"הארץ" פורסם כי מלשכת ראש הממשלה נמסר אתמול כי הם מסרבים להתייחס לכל פרסום זר בנוגע לפעולה ישראלית בסודן. גורמי ביטחון ישראלים סירבו להתייחס לדיווח על התקיפה האווירית בסודן או על חלקה של ישראל בהפצצה. במערכת הביטחון מציינים כי כבר בזמן מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, פתחה אירן במאמץ מחודש לתגבר את הברחות אמצעי הלחימה והתחמושת לחמאס ברצועה. לדבריהם, מדובר ברשת מסועפת של מבריחים, בני לאומים שונים, שבאחזקתה משקיעים האירנים סכומי כסף גדולים, מעבר לעלות כלי הנשק עצמם.

משלוחי הנשק מועברים כנראה מאירן דרך המפרץ הפרסי לתימן, לסודן ומשם למצרים ודרך סיני והמנהרות ברפיח או בדרך הים לרצועה. המשלוחים כוללים רקטות תלולות מסלול מסוגים שונים, טילים נגד טנקים, רובים וחומרי נפץ באיכות גבוהה. בישראל מעריכים כי חמאס הצליח לשקם חלק מהמנהרות שהופצצו בציר "פילדלפי" ברפיח וכי ההברחות שבו לפעול בהיקף לא מבוטל, עם סיום המבצע הצבאי ברצועה. בישראל אומרים עם זאת, כי מורגש שיפור מסוים בשיתוף הפעולה עם המצרים במאבק בהברחות מאז המבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully