וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמאס מכחישים: "המו"מ לשחרור שליט לא התחדש"

26.3.2009 / 1:30

על רקע הדיווחים על חידוש המשא ומתן בקהיר לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, הכחיש בכיר הארגון איימן טהא את הדברים אך ציין כי "בשלב זה הדלת עדיין פתוחה להמשיך במו"מ"

על רקע הדיווחים אודות חידוש המו"מ עם חמאס לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, הכחיש הלילה (חמישי) בכיר חמאס בעזה, איימן טהא כי "המו"מ בעסקת שליט לא התחדש". טהא אמר את הדברים בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה" והוסיף כי "נקודת המחלוקת המרכזית הינה התעקשותה של ישראל שלא לשחרר 450 אסירים שעליהם נגזרה תקופת מאסר ארוכה. הסבב הראשון של המו"מ הסתיים בשבוע שעבר ובכל זמן שהאויב הישראלי מוכן להמשיך את השיחות מהנקודה בה הן נפסקו נהיה מוכנים לכך בחמאס. הדלת עדיין פתוחה בשלב זה להמשיך במו"מ".

מוקדם לכן, אמר בכיר חמאס בדמשק עלי ברכה כי נמשך המשא ומתן עם ישראל לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, בתיווך מצרי. לדבריו, משלחת של הארגון נמצאת כעת בקהיר ומנסה לסכם את פרטי העסקה. "המגעים עם ממשלת אולמרט, בתיווך מצרים, נמשכים", אמר.

שר הביטחון אהוד ברק אמר הערב, כי "יש לנו מחוייבות לבנינו השבויים והנעדרים. לא ננוח ולא נשקוט במשימת השבתם הביתה. עניינו של גלעד שליט לנגד עינינו תמיד, והמאמצים להשבתו חייבים להימשך גם בימים אלה". ברק אמר את הדברים באירוע הוקרה למשפחת השכול בבנייני האומה בירושלים.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה השבוע כי שליחו של ראש הממשלה למו"מ לשחרור גלעד שליט, עופר דקל, נפגש באחרונה עם הנהגת חמאס הכלואה בבית הכלא בישראל, על פי הדיווח, בין האסירים שנפגשו עם דקל גם מחבלים המופיעים ברשימת האסירים שישראל סירבה לשחרר, ביניהם: עבדאללה ברגותי, חסן סלאמה, יחיא סנואר ומחמד ג'מאל אלנתשה אשר הינו האחראי על אסירי חמאס.

המשא ומתן לשחרור שליט עלה על שרטון לפני כשבועיים, לאחר שראש הממשלה אהוד אולמרט דחה את דרישת חמאס לשחרור 450 אסירים עם דם על הידיים. במסיבת עיתונאים שכינס, אמר אולמרט כי "ממשלת ישראל, כל עוד אני עומד בראשה, לא תסכים בשום תנאי לתכתיבי החמאס, כפי שהוצגו במשא ומתן". בהודעה מיוחדת של ראש הממשלה, הוא אמר כי "ישראל הגישה לצד השני הצעות נדיבות, מרחיקות לכת, שהיו אמורות להביא לשחרורו של גלעד. הצעות אלה נדחו ואחרות לא תימסרנה לחמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully