וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות איום הפיטורים: עובדי הכללית שובתים

נעמה טלמור

25.3.2009 / 14:45

ועד העובדים הכריז על שביתה כללית ב-12 בתי חולים, בשל הכוונה לפטר כאלף עובדים. "כל עובד פחות הוא חולה נוסף בסכנת חיים"

ועד עובדי שרותי בריאות כללית הודיע היום (חמישי) כי החל ממחר יושבתו מרבית השירותים למשך 24 שעות - זאת בתגובה להודעת ההנהלה כי בכוונתה לפטר כאלף עובדים. בפועל, כל שירותי הבריאות שמספקת ה"כללית" יושבתו פרט למקרי חירום.

12 בתי חולים של שרותי בריאות כללית יושבתו, ביניהם סורוקה בבאר שבע, קפלן ברחובות, העמק בעפולה, ועוד. כמו כן, לא יינתנו שרותי הקהילה, בנות השרות הלאומי לא תגענה להתנדב וקבלני משנה העובדים בבתי החולים לא יספקו שרותים. בתי החולים שניידר ולוינשטיין לא יושבתו, כמו גם מחלקות האונקולוגיה והטיפול הנמרץ בבתי החולים הנוספים.

"לא נאפשר לפטר ולו עובד אחד", אמר פרוספר בן חמו. "שרותי בריאות כללית אינה מפעל תעשייתי שסוגר את קווי הייצור. להפך, ככל שקווי הייצור נסגרים כך גדל הביקוש לשירותי בריאות וטרנד הפיטורים שעליו טיפס המנכ"ל הוא מעשה בלתי אחראי".

עוד הוסיף בן חמו כי "מי שייפגעו הם לא רק העובדים. כל עובד פחות הוא חולה נוסף בסכנת חיים. המאבק של העובדים הוא המאבק של ציבור המבוטחים. כבר היום עובדת הכללית בתת תקנים".

בתגובה לאיום הפיטורים, אמר ד"ר יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית, כי "בוררות הרופאים ערכה שמונה השנים ועל כל ארגון היה להיערך מראש לתוצאותיה. לתקוע טריז בין הרופאים לבין ציבור העובדים הוא ניסיון שלא יצלח כפי שלא צלח מעולם". בלשר התייחס בדבריו לכך שלפני עשר שנים, הסכימו הרופאים לא לשבות במשך עשר שנים ובתמורה ללכת עם המדינה לבוררות שתיקבע את שכרם. הבוררות התפרסמה לפני כחודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully