וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות באיחוד הלאומי על רקע המו"מ עם העבודה

19.3.2009 / 14:14

חברי הסיעה התכנסו לדיון בהמשך המו"מ עם הליכוד נוכח החששות שראש הממשלה המיועד נתניהו יצרף את העבודה על חשבונם

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר)

סיעת האיחוד הלאומי התכנסה היום (חמישי) בלשכתה בכנסת כדי לדון בהמשך המגעים הקואליציוניים עם הליכוד לאור רצונו של אהוד ברק, יו"ר מפלגת העבודה, להיכנס לממשלה. בפתח ישיבה אמר יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ, החליט לזמן את הישיבה כדי "להזכיר מספר דברים", כלשונו.

לדבריו, "במהלך השבועות האחרונים, עם ישראל הביע בבחירות בצורה מוחלטת את דעתו שממשלה של ארץ ישראל צריכה להנהיג את האומה. בפגישה הראשונה שקיימנו עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו"ר צוות המשא ומתן של הליכוד, ח"כ גדעון סער, ביקש נתניהו שנמליץ לנשיא על מועמדותו. הוא אמר אז שהוא יעשה מאמצים גדולים לצרף את קדימה ואת העבודה לממשלה אבל, עם זאת, הבטיח שהממשלה תהיה מיוסדת קודם כל על 65 חברי הכנסת שימליצו לנשיא על מועמדותו".

"אין לי ספק שנתניהו יעמוד בהבטחתו לציבור ולמפלגות שהמליצו עליו", המשיך כ"ץ. "גם אם תהיה ממשלה רחבה יותר, שתכלול רסיסי מפלגות אחרות (העבודה, פ"ו), הרי בסופו של יום איתנות הממשלה תהיה בנויה על 65 חברי הכנסת. קיבלתי היום מסרונים גם ממקורבי נתניהו שאמרו שהממשלה תהיה בנויה על ה-65 הללו ואין לי ספק שהממשלה החדשה תיוסד על האמינות והנאמנות למילה ולהבטחה של נתניהו".

טרם הישיבה, גורמים באיחוד הלאומי התלוננו על כך שהיו להם רק שני מפגשים עם צוות המשא ומתן של הליכוד ובסוף גם מאשימים אותם בחוסר נכונות. בתשובה לשאלת וואלה! חדשות בעניין, ענה כ"ץ: "שמעתי שנתניהו ישב עם ישראל ביתנו ימים ולילות עד שהוא סיכם את הדברים. עד כמה שידוע לי בגלל בעיות עם ש"ס, הוא לא סיכם איתם גם את הדברים. הוא לא הגיע להבנות עם יהדות תורה והמשא ומתן עם הבית היהודי מסובך כי הוא לא יודע אם הוא צריך לדבר עם אורלב או עם הרשקוביץ. אצלנו, לעומת זאת, הדברים מתקדמים יפה מאוד. אנחנו בקשר מתמיד ועל פי הבנתי, גם הוא רוצה את ארץ ישראל ונאמן בדרכו לתורת ישראל. אף אחד לא עושה שרירים אחד לשני. אנחנו מנהלים את זה בצורה יותר הגונה ואידיאליסטית מהסיעות האחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully