וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ס לרפואת שיניים שוב בסכנת סגירה

נעמה טלמור

17.3.2009 / 16:23

קשיים תקציביים עלולים להביא לסגירת ביה"ס באוניברסיטת ת"א. מחר יתקיים דיון חירום בנושא. "ביטוי נוסף למצב של ההשכלה הגבוהה"

בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב, עומד שוב בסכנת סגירה. אמש (שני) התכנס הוועד המנהל של האוניברסיטה לדיון חירום בניסיון למנוע את סגירת בית הספר ומחר צפוי להתקיים בוועדה לתכנון ותקצוב דיון מיוחד בנושא. בית הספר הפועל מזה כ-30 שנים נמצא בקשיים תקציביים קשים בשנים האחרונות ובשנת 2002 עמד גרעון בית הספר על 20 מיליון שקלים לשנה.

בהיעדר אופציות אחרות בארץ, פונים רוב הסטודנטים הישראלים לרפואת שיניים למדינות בחו"ל ובעיקר במדינות מזרח אירופה. גורמים במערכת ההשכלה הגבוהה אמרו כי "סגירת בית הספר לרפואת שיניים בתל אביב, תביא לעלייה נוספת במספר הסטודנטים הלומדים במדינות הללו, שם רמת ההוראה נמוכה, הציוד מיושן והתוכנית הלימודית לא תואמת לזו שבארץ".

ראש החוג לרפואת שיניים, פרופ' חיים טל אמר כי "אוניברסיטת תל אביב מקיימת את בית הספר לרפואת שיניים בשנים האחרונות בגרעון שנגרם בשל תת תקצוב של הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת). הכסף שות"ת מעבירה ושכר הלימוד, לא מכסים את ההוצאות של קיום בית הספר. במצב הנוכחי, אין אפשרות לבצע צמצומים נוספים והגענו לקו האדום".

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, גיל גולדנברג, אמר כי "מדובר בביטוי נוסף למצבה הקשה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל". גולדנברג הוסיף כי "האוניברסיטה נמצאת בקשיים כלכליים ואת המחיר ישלמו הסטודנטים לרפואת שיניים. לסגירת בית הספר יהיו השלכות קשות על תחום רפואת השלכות קשות על תחום רפואת השיניים כולו".

לדברי גולדנברג, "מאחר ואין זו הפעם הראשונה בה בית הספר נמצא בסכנת סגירה אני קורא לראשי ות"ת להזרים את התקציבים הנדרשים לבית הספר, על מנת שימשיך לפעול כרגיל ובאופן סדיר, ללא איומי סגירה המקשים על התנהלות בית הספר ופוגעים בסטודנטים"

פרופ' טל הוסיף כי "התקבלה החלטה שצורכי מדינת ישראל מחייבים קיומם של שני בתי ספר לרפואת שיניים ולכן משמעות סגירת בית הספר בתל אביב הוא שהמועצה להשכלה גבוהה תיאלץ לפתוח בית ספר דומה במקום אחר ותישא בעלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully