וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של פריצל: "הוא הכריח אותי לראות פורנו"

עידן דורנר

17.3.2009 / 14:59

אליזבת, כיום בת 42, טענה בעדותה כי אביה נהג לרדת למרתף עם קופסה מלאה בסרטים, והכריח אותה לשחזר עימו סצינות בהם צפו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

משפטו של יוזף פריצל, הגבר האוסטרי שהואשם בכליאת בתו במרתף ביתו במשך 24 שנים ובהכנסתה להריון שבע פעמים, נכנס היום (שלישי) ליומו השני. המשפט היום יתמקד בהמשך חקירת הנאשם ובהשמעת העדויות המוקלטות של קורבנותיו, שצולמו בווידיאו על מנת לחסוך מהם את ההופעה בבית המשפט. בין היתר, מושמעת עדותה של בתו אליזבת, שהעידה במשך 11 שעות. העדות תחולק למספר קטעים שיוקרנו במהלך המשפט בן השבוע, שמתנהל מאחורי דלתות סגורות.

שמונת חברי המושבעים במשפט האזינו לעדות המצמררת של הבת אליזבת. העדות נקטעת מדי שעה, על מנת לאפשר ליושבי בית המשפט להתאושש מהדברים הקשים שהיא משמיעה בקלטת. בין היתר היא העידה, כי אביה הכריח אותה להגשים לו את הפנטזיות המיניות, לאחר שאילץ אותה לראות עימו סרטים פורנוגרפיים.

לדבריה, הוא נהג לרדת למרתף עם קופסה מלאה בסרטים, והכריח אותה לשחזר עימו סצינות בהם צפו. כל אונס נמשך שעות. בשלב מסויים אליזבת הפסיקה להתנגד לו, מכיוון שידעה שחייה יהיו בסכנה אם לא תשתף איתו פעולה. אילזבת סיפרה גם כיצד הזניח את אחד מילדיה – מייקל, שנולד בשנת 1996 ונפטר כתוצאה מההזנחה. לאחר מותו שרף פריצל את גופתו. פריצל נאלץ להשיב להאשמות המושמעות נגדו בקלטת.

עורך דינו של פריצל רודולף מאייר התלונן על כך שהוא נמצא בעמדת נחיתות, משום שהוא אינו יכול לערוך חקירה נגדית לבת אליזבת ולשאול אותה שאלות, משום שהיא אינה מגיעה לבית המשפט. "אין לי אפשרות לשאול את הקורבנות שאלות ישירות, בשעה שעדותם מושמעת. לכן אני מוגבל, אבל זה חלק מזכויותיהם".

חבר המושבעים לא יזכה לשמוע את עדותה של רוזמרי, אשתו של פריצל, שסרבה למסור עדות וטוענת כי לא ידעה על המתרחש במרתף ביתה במשך כל השנים.

לטענת סגן נשיא בית המשפט בו נשפט פריצל, מוצעת לו תמיכה פסיכיאטרית: "הוצע לו טיפול פסיכיאטרי כדי לעזור לו לעבור את המשפט הקשה", אמר. הוא סיפר עוד כי "פריצל רשאי לצפות בטלוויזיה במעצר, והוא יכול לקרוא את העיתונים היומיים".

הוא הוסיף כי "פריצל אמר לנו שהוא לא רוצה להתאמן בחצר תא המעצר במהלך המשפט, אך הוא יוכל לעשות זאת לאחר מכן. יש שני סוהרים ששומרים עליו בכל זמן נתון מפני העצורים האחרים. הם לא מדברים איתו, אבל הוא נמצא בתא עם שני אסירים נוספים. הוא לא זוכה לכל טיפול מיוחד".

האישה לא תעיד במשפט

המשפט נפתח כל יום בשעה 10:00 (שעון ישראל) ומסתיים בשעה 17:00. פסק הדין צפוי להימסר כבר ביום שישי, אך לטענת בית המשפט, ייתכן גם כי אם ההליכים המשפטיים יתנהלו במהירות, הוא יימסר כבר ביום חמישי. פריצל הודה בפתח משפטו בהאשמות האונס וגילוי העריות, אך הכחיש כל מעורבות ברצח הילד, שמת במרתף בו נכלא. פריצל בן ה-73 סירב להודות גם בשעבוד בתו אליזבת, במשך מרבית חייה.

אתמול טענה התביעה כי פריצל השתמש בבתו, כיום בת 42, כבצעצוע במשך כמעט רבע מאה, אנס אותה יותר מ-3,000 פעמים והכניס אותה להריון שבע פעמים. כמו כן, התביעה טוענת בכתב האישום בן 27 העמודים, כי פריצל רצח את אחד מילדיה של אשתו רוזמרי, מעט לאחר לידתו בשנת 1996 בשל הזנחה.

עורך דינו של פריצל מאידך, התעקש שמרשו אינו מפלצת, וטען כי בסך הכל רצה משפחה נוספת, מלבד זו שהיתה לו עם אשתו רוזמרי, בת ה-69. לטענת פריצל הוא לא רצח את הילד, אלא הוא נולד מת והוא רק שרף את הגופה. כאמור, פריצל הכחיש גם את אשמת השעבוד, סעיף אישום שהוא הראשון המואשם בו באוסטריה, והכחיש כי איים לרצוח את אליזבת ובניה בשנה שעברה. שלושה מילדיה של אליזבת גדלו עם אביהם ואשתו ואילו שלושה ילדים נוספים שהו כל חייהם במרתף עם אמם.

קו ההגנה: היחסים עם האם

המשפט, שהפך לחשוב ביותר בהיסטוריה המודרנית של אוסטריה, מושך את תשומת הלב של התקשורת העולמית. כ-200 עיתונאים הגיעו לעיר סנט פאולטן לפתיחת המשפט, למרות שרק כמאה מהם הורשו להיכנס לאולם בית המשפט. הרשויות באוסטריה הורו על איסור הטיסות מעל לבית המשפט, מחשש שצוותי החדשות ינסו לצלם את האירוע מהאוויר בסיוע מסוקים.

אתמול ביקש השופט מפריצל לספר לחבר המושבעים על חייו, על מנת שינסו להבין מדוע הוא ביצע את המעשים הנוראיים בהם הוא מואשם. פריצל השיב: "לא היו לי יחסים טובים עם אמא שלי. היא נהגה למנוע ממני להיות בקשר עם חברים. לא היתה לי כל עצמאות עד שהייתי בן 12. הצלחתי ליצור מערכת יחסים סודית עם חבר אחד, אבל הוא איכזב אותי. אז החלטתי שאני לא רוצה שיהיו לי יותר חברים. היתה לי ילדות מאוד מתוסבכת ומפעם לפעם נלקחתי ממשפחתי והועברתי למשפחה אומנת".

פריצל היה בן יחיד, שגודל על ידי אימו הלא נשואה באמסטטן, במרחק לא רב מווינה. אביו עזב את הבית כשהיה בן 4. שכניו לשעבר של פריצל טענו כי אימו נהגה להכות אותו וכי לשניים היתה מערכת יחסים מתוחה. פריצל לא התבקש אתמול לדבר על הפשעים שביצע. הוא סיפר על העבר שלו בבית הספר, על עבודתו במפעלי פלדה ובטון וכיצד נשא לאישה את זוגתו רוזמרי, כשהיה בן 21 והיא היתה בת 17: "רציתי 10 ילדים לכל הפחות. כשרוזמרי אמרה שגם היא רוצה בכך, התחתנתי איתה".

פריצל ציין בפני בית המשפט את הולדת שבעת ילדיו מרוזמרי, בהם אליזבת, ילדתם הרביעית, אותה כלא במרתף מתחת לביתו החל משנת 1984, עד לחשיפת הפרשה באפריל 2008.
עורך דינו רודולף מאייר אמר לבית המשפט: "מרשי הוא לא מפלצת. הוא רק אדם שרצה משפחה נוספת ורצה לדאוג למשפחה הנוספת הזאת. לו היה זה רק אונס, תאווה מינית, הוא לא היה רוצה ילדים והיה משתמש באמצעי מניעה, או שפשוט יכל להיפטר מהם. אך זהו אדם שדאג למשפחתו וחגג איתה את חג המולד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully