וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקה תחזק את האמון בין שני העמים"

17.3.2009 / 1:14

כך אמר השר ראלב מג'אדלה, לקראת כינוסה של ישיבת ממשלה מיוחדת בעניינו של גלעד שליט. השר עזרא: "נשמע פרטים ונאמר את עמדתינו"

עם שובם של ראש השב"כ יובל דיסקין והשליח המיוחד עופר דקל מהשיחות בקהיר ולקראת כינוסה של הממשלה היום (שלישי) בצהריים לדיון בעסקה לשחרורו של החייל השבוי גלעד שליט, מנסים שרי הממשלה לשמור על איפוק ולשדר אופטימיות. "גלעד שליט צריך לחזור", אמר אמש השר להגנת הסביבה גדעון עזרא (קדימה). "נשמע בישיבת הממשלה פרטים ונוכל לומר את עמדתינו".

גם שר התרבות והספורט ראלב מג'אדלה (עבודה) הביע תקווה להשגת הסכם. מג'אדלה אמר כי כל הסכם שיגיעו אליו יהיה מקובל עליו. "אני חושב שכל עסקה כזאת יכולה לחזק את האמון בין שני העמים. שחרור האסירים יכול רק לחזק את האופטימיות להגעה להבנה בין שני העמים. מה עוד שאנחנו רוצים לשחרר את שליט, וזה מותנה בשחרור אסירים". לדבריו, "פעולה צבאית כדי לשחרר את גלעד זה דבר הזוי. גם נעם שליט אמר היום שהשתמשנו בכל האיומים וזה לא עזר".

ואילו שר התמ"ת אלי ישי (ש"ס) אמר כי "עד שגלעד שליט לא בבית, המשמעות היא שממשלת ישראל לא עשתה די. חובתנו לעשות הכל כדי להשיב את גלעד הביתה".

אמש נודע כי הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, השוהה בוושינגטון, החליט לקצר את ביקורו בארה"ב ולחזור לישראל על מנת שיוכל להשתתף בישיבת הממשלה. מדובר צה"ל נמסר כי החלטת הרמטכ"ל נובעת מרצונו להיות נוכח בישראל בעת שמתקיימים דיונים בנושא השבתו של גלעד שליט וכי אין בהחלטה כדי להעיד על דבר מעבר לכך.

ביום ראשון אמר שר הרווחה יצחק הרצוג (העבודה) בעת ביקורו באוהל המחאה של משפחת שליט כי, "אינני רוצה לצאת בהצהרות. אין לנו מידע לגבי המשא ומתן. אנחנו בעיצומן של שעות עדינות, מורכבות והרות גורל. חמאס יוצא בספינים, מפרסם דיווחים סותרים, ואני מציע לא להרחיב בדיבורים ולגרום נזק". הרצוג סיפר למשפחת שליט כי גורמים בינלאומיים שפועלים בעזה בתחום הסיוע ההומניטארי, דיווחו לו כי הציבור בעזה רוצה לראות את גלעד בבית היות שיש הבנה ברורה כי להשבתו יש זיקה ישירה לפתיחת המעברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully