וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי מוכן להשקיע 25 מיליון ש' בעוף העמק

פנחס וולף

16.3.2009 / 11:44

לוי בדיון בוועדת הכספים: "מוכן להשקיע 10 מיליון ש' בכיסוי החובות ו-15 מיליון ש' בפיתוח המפעל - אם המדינה תצטרף"

ועדת הכספים הזמנית קיימה היום (שני) דיון מיוחד על משבר מפעל "עוף העמק". בדיון, שאותו יזם ח"כ שלמה מולה (קדימה) השתתף איש העסקים רמי לוי, שהציע לרכוש את המפעל, אך התנה זו במעורבות המדינה.

לפי הצעתו, יושלם החוב של המפעל על ידי מספר גורמים. ראשית, תשיב חברת עוף טבע בעמק סך של 24 מיליון שקל לחברת עוף העמק, 10 מיליון שקל יושלמו על ידי המדינה, ואילו הוא עצמו, ישלים 10 מיליון שקל הנותרים וישקיע 15 מיליון שקל נוספים בפיתוח המפעל ובשימור העובדים.

במהלך הדיון, שבו השתתפו נציג מטעם בעלי המפעל, יו''ר ועד העובדים, מוטי סער ועובדים רבים, אמר נציג הבעלים, כי יש נכונות מצד הבעלים לאפשר למשקיע חיצוני לקבל בעלות על המפעל, להחזיר את החובות בגובה 47 מיליון שקל, ולהפעיל את המפעל עם כוח האדם הנוכחי. עם זאת, הודה נציג הבעלים כי הסיכויים להשבת ההשקעה אפסיים, אך ניתן לקיים את המפעל עם רווח תפעולי מסוים.

יו''ר הועדה הזמני, ח''כ ראובן ריבלין (הליכוד), אמר בדיון, כי "מעורבותה של ועדת הכספים במשבר עוף העמק היא חיונית ונצרכת. עם זאת, עלינו להיות זהירים ולא להטיל על האוצר איזושהי אחריות, ולו עקיפה, למשבר שנוצר". ריבלין הוסיף כי "לוועדת הכספים אחריות לתקציב המדינה. כל משענת שניצור חייבת להתחשב במגבלות של התערבות המדינה ומסגרת התקציב, על מנת שלא תהיה משענת קנה רצוץ".

נציג ההתסדרות בדיון, רו"ח זאב חושינסקי, אמר היום בוועדה, כי "חלק גדול מהחוב של המפעל הוא לבעלי המניות. לכן אם הם יוותרו והמדינה תסייע ניתן יהיה להציל את המפעל". חושינסקי אמר כי דבריו נאמרו לאחר בדיקה שערך בדו"חות הכספיים של המפעל עוף העמק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully