וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לראשי המשק: צריך לשמור על העובדים

פנחס וולף ויותם חסיד

15.3.2009 / 19:00

בפגישה עם עשרות מנהלים ואנשי עסקים אמר ראש הממשלה המיועד, כי "יש לעשות כל מאמץ בשביל למנוע את התפשטות האבטלה"

יותם רונן

(צילום: יותם חסיד, עריכה: איילת שולמן)

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו קרא הערב (ראשון) לבכירי המשק לפעול למניעת פיטורי עובדים. בפתח פגישה עם עשרות בכירים במגדלי עזריאלי בתל אביב אמר נתניהו: "אני קורא לכולכם לעשות מאמץ לשמר את העובדים. אני יודע שזה לא ניתן בצורה אבסולוטית ושזה ייקח זמן עד שהספינה של המשק תשנה כיוון, אבל בינתיים אני מבקש לעשות כל מאמץ בשביל למנוע את התפשטות האבטלה. האבטלה היא הבעיה הראשונה שלנו".

נתניהו הוסיף, כי "נעשה את המקסימום כדי לשמור על כל מפעל בשביל לשמר את מקומות העבודה, בשביל לעשות תפנית במשק, לא רק לצניחה אלא צמיחה. גם אם זה ייקח קצת זמן, נעשה את המאמץ הזה".

ראש הממשלה המיועד אמר עוד, כי בכוונתו להקים "פורום משולב של גורמי כלכלה וחברה שיענה במהירות על המשבר שאנחנו מתמודדים איתו". לדבריו, "הדרך להתמודד עם המשבר זה לשמוע את הגורמים השונים בכלכלה ובחברה, לחפש דרכים לשילוב ידיים במדיניות נכונה שמייצבת את הכלכלה ושומרת כמיטב יכולתנו על מקומות העבודה".

בפגישה עם נתניהו השתתפו בין השאר לב לבייב, בעל השליטה בחברת אפריקה ישראל, יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, דב לאוטמן, מבעלי מפעל הטקסטיל דלתא, מנכ"ל סלקום עמוס שפירא, מנכ"ל שטראוס ארז ויגודמן ויו"ר בנק דיסקונט, שלמה זוהר.

"להגיע לרמת אבטלה אפסית"

כתב TheMarker, עידו סולומון, מוסיף:

"חובה להוריד את רמת האבטלה ולייצר מקומות עבודה חדשים", כך אמר יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, בפורום ראשי המשק, שכונס ביוזמת ראש הממשלה הנכנס - בנימין נתניהו. עיקר הדיונים בכנס, שנערך היום בקראון פלאזה בתל אביב, נסובו סביב נושא האבטלה. תשובה ציין כי ניתן "להגיע לרמת אבטלה אפסית בארץ".

תשובה התייחס אף למשבר המים במדינה ואמר: "אני שומע כל יום שאין מים, וצריך להשקות פחות את הגינה. יש בישראל מספיק מפעלי התפלה שיכולים לספק את כל צרכי המדינה באיכות הגבוה ביותר".

לב לבייב, בעל השליטה בחברת אפריקה ישראל, שניסה בתחילה להתחמק משאלות הכתבים, אמר שיש להשקיע בתשתיות ולדאוג למקומות עבודה. "לכולם יש רעיונות. צריך להפסיק לדבר ולהתחיל לעבוד".

דב לאוטמן, מבעלי מפעל הטקסטיל דלתא, אמר כי "הדבר החשוב ביותר כרגע הוא להשקיע בתשתיות ובפרויקטים, שיגדילו את מעגל התעסוקה, ולעזור להמשך פעילותם של המפעלים. לאחר מכן, צריך לדאוג לחינוך ולהשקיע בכך את כל האמצעים".

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, הדגיש את נושא החינוך ואמר כי "החינוך האקדמי הוא הנושא הבוער ביותר. זוהי התשתית הרצינית ביותר לעתידה של מדינה ישראל ובה אנו צריכים להשקיע".

ארז ויגודמן מנכ"ל שטראוס, אמר כי יש לעורר את שוק ההון ולהפעיל אותו מחדש. לאחר מכן יש לדאוג למחנק האשראי ולהאטה הנובעת ממנו. בכל העולם יש משבר, אך צריך ליצור מצב בו אנו לא נהיה האחרונים שיוצאים ממנו".

יו"ר בנק דיסקונט, שלמה זוהר, התייחס למחנק האשראי וציין: "יש לפתור את בעיית האשראי במשק, יש להזרים כסף למעכת - זהו הכלי הראשון שיאשפר טיפול במצב הקיים, ויאפשר צמיחה בעתיד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully