וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ייני: "אובמה מסכן את האמריקאים"

עידן דורנר

15.3.2009 / 17:42

סגן נשיא ארה"ב לשעבר טוען כי אובמה פותח פתח לטרור, בכך שהפך את מדיניות בוש למלחמה בטרור. על המיתון: "דברים קורים"

ממשל אובמה מסכן את האמריקאים ופותח פתח להתקפות טרור נוספות בארה"ב, בכך שהפך את מדיניות ממשל בוש למלחמה בטרור, כמו איסור על חקירות נוקשות נגד חשודים, כך אמר היום (ראשון) סגן נשיא ארה"ב לשעבר דיק צ'ייני בראיון ל-CNN. "הנשיא אובמה יצא בקמפיין נגד שיטות החקירה האלה בכל רחבי ארה"ב, וכעת הוא עושה כמה בחירות, שלדעתי מעלות את הסיכון של האמריקאים לעמוד בפני התקפה נוספת", אמר.

צ'ייני, ששימש שסגנו של ג'ורג' בוש בבית הלבן, אמר בראיון כי שיטות החקירה השנויות במחלוקת בהם נקט הממשל הקודם היו "חיוניות בהחלט" למניעת הישנות אירועים כמו מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. שיטות החקירה הללו נגד אסירים זכו לביקורת רבה וכונו עינויים.

מאז שנכנס לתפקיד, הורה אובמה על סגירת מתקן המעצר בגוואנטנמו, בו הוחזקו חשודים במעורבות בטרור ועל הקפאת כל המשפטים נגדם. כמו כן, הוא הורה ל-CIA לנקוט באותם איסורים בחקירה המוטלים על הצבא, שלל את השימוש בשיטת החקירה המכונה "ווטרבורדינג", במסגרתה החוקרים שופכים כמות רבה של מים על הנחקרים באופן שמדמה טביעה, וכינה אותה "עינוי".

צ'ייני גם הגן על המדיניות הכלכלית של בוש, וטען כי הוא התמודד עם המשבר הכלכלי בצורה הטובה ביותר שיכל. "דברים קורים, והממשל צריך לדעת להגיב להם. זה מה שעשינו". צ'ייני התעלם מהעובדה שבוש נכנס לתפקיד עם עודף תקציבי ועזב אותו עם גרעונות עצומים ואחוזי אבטלה גבוהים יותר. לטענת צ'ייני הסיבה היא שבוש נאלץ להתמודד עם הפיגועים ב-11.9.01, שהובילו למלחמה באפגניסטן, וכן עם האסון שהותירה אחריה סופת ההוריקן קתרינה.

צ'ייני הגן על הפלישה לעירק, שהחלה בשנת 2003. אובמה התחייב להוציא את כל החיילים האמריקאים המוצבים בעירק תוך זמן קצר. לטענת צ'ייני, "השגנו שם כמעט כל מה שהצבנו לעצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully