וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הסכם בין הליכוד לליברמן - הערב

15.3.2009 / 17:13

צוותי המו"מ הקואליציוני של שתי המפלגות ממשיכים במגעים ורושמים התקדמות איטית. לבני: "בלי תהליך מדיני לא תהיה עסקה"

המשא ומתן בין הליכוד לישראל ביתנו נמצא ככל הנראה בישורת האחרונה. על פי הערכות, הסכם בין שתי המפלגות עשוי להיחתם עוד הערב (ראשון). עם זאת, צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד מקשיח עמדות בפגישתו עם צוות המשא ומתן של ישראל ביתנו. לפני שעה קלה שני הצדדים שבו מהפסקה והם ממשיכים במגעים הקואליציוניים שימשכו עוד מספר שעות. נרשמת התקדמות איטית בשיחות.

לקראת סוף השבוע נראה היה שהמשא ומתן המתנהל בין שתי המפלגות מתקרב לסיומו. על פי ההסכם המסתמן, תקבל ישראל ביתנו את תיקי החוץ, ביטחון הפנים, התשתיות, התיירות ואת משרד קליטה. מפלגתו של ליברמן תקבל בנוסף, ככל הנראה, את תפקיד סגן שר החוץ, יו"ר ועדת חוקה ונציג בוועדה למינוי שופטים.

בתוך כך, התבטאה היום לראשונה בפומבי יו"ר קדימה ציפי לבני, בנוגע לחידוש המגעים בין קדימה לליכוד. "בלי חזון שתי המדינות והמשך תהליך אנאפוליס לא תהיה עסקה עם הליכוד", אמרה לבני מחוץ לישיבת הממשלה. לדבריה, "זוהי בחירה בסיסית של ביבי אם הוא הולך עם הימין או איתנו. הליכה משותפת צריכה לבוא לידי ביטוי בשותפות שוויונית ובעניין המדיני". לבני הבהירה כי קדימה תצטרף לממשלה רק אם נתניהו ישתחרר מההבטחות שמסר למפלגות הימין. "אם לא תהיה שותפות מהותית ורעיונית אין על מה לדבר", אמרה לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully