וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: "העופרת היצוקה נמסה בחודש האחרון"

8.3.2009 / 12:39

השר לביטחון פנים ביקר את ראש הממשלה ושר הביטחון, בעקבות התגובה להמשך ירי הרקטות. "חייבים להמשיך לפגוע בתשתיות"

השר לביטחון פנים אבי דיכטר (קדימה), התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה השבועית להמשך ירי הרקטות לעבר ישראל. דיכטר ביקר בדבריו את ראש הממשלה אהוד אולמרט ואת שר הביטחון אהוד ברק, מאחר שלטענתו הממשלה לא עושה די כדי להתמודד כראוי עם ירי הרקטות מהרצועה והברחת אמצעי הלחימה ממצרים.

דיכטר אמר כי "העופרת היצוקה נמסה לנו בחודש האחרון, כאשר מדי יום משוגרות רקטות מעזה והברחת אמצעי הלחימה ושדרוגה נמשכות. התגובה הישראלית לא משכנעת את חמאס לממש את שליטתו ברצועה. חמאס רוצה לשפר את התשתיות שנהרסו בעזה, ישראל חייבת להמשיך לפגוע בתשתיות שכן זו הפגיעה הכואבת ביותר בחמאס. עצירת ההברחות לא באה לידי ביטוי בתוצאות".

דיכטר התייחס גם לפעולותיה של מצרים. לדבריו, "האמירה כאילו מצרים הקשיחה את עמדותיה בעניין ההברחות, לא באה לידי ביטוי בתוצאות. ישראל חייבת לבחון את התוצאה וזו בעייתית מבחינתנו. כאשר אנחנו בוחנים את היערכות חמאס, לממשלה יש את התובנות הנדרשות וחשוב שהיא תעביר אותן לממשה הבאה, כדי שהיא תוכל להתמודד עם ההברחות וירי הרקטות".

מוקדם יותר הבוקר נפלו ארבע רקטות במערב הנגב. שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ורקטה נוספת נפלה במועצה האזורית שדות נגב. בחלק מן המקרים לא הופעלה אזעקת "צבע אדום" והדבר גרם לבהלה בקרב תושבי האזור. הרקטות נפלו בזמן שהתלמידים באזור עשו את דרכם לבית הספר כשהם מחופשים לרגל חג הפורים.

מלשכת השר ברק סרבו להתייחס לדבריו של השר דיכטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully