וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו: "לא ביקשנו להשאיר את פרידמן"

פנחס וולף

6.3.2009 / 9:22

בבוקר שלאחר הפגישה המכרעת בין נתניהו לליברמן, הבהיר יו"ר צוות המו"מ של המפלגה, ח"כ סטס מיסז'ניקוב, כי המפלגה לא העלתה את הבקשה במו"מ עם הליכוד

בישראל ביתנו מכחישים הבוקר (שישי) כי ביקשו את השארתו בתפקיד של שר המשפטים דניאל פרידמן במסגרת המו"מ הקואליציוני עם הליכוד. ח"כ סטס מיסז'ניקוב אמר לגלי צה"ל כי המפלגה לא העלתה את הנושא במהלך המו"מ עם הליכוד: "לעולם לא הגשנו מסמך שבו נכתב שתיק כזה או אחר הוא תנאי בל יעבור מבחינתנו. להיפך, אנחנו הצענו גם לנשיא המדינה, ובכל הראיונות אמרנו שברגע שאנחנו נדון בחמשת העקרונות שלנו שאנחנו הגשנו לליכוד, אף תיק לא יהווה בעיה".

בתוך כך, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נועד אמש עם יושב ראש מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן במשכן הכנסת לפגישה שהוגדרה כ"פגישה מכרעת". לטענתם, סוגיית התיקים לא תהווה מכשול לכניסת ישראל ביתנו לממשלה. בפגישה דנו נתניהו וליברמן בנושאים בטחוניים וכלכליים ובעיקר בצורך להעביר את התקציב לשנים 2009-2010. השניים קיימו הערכת מצב לגבי המשא ומתן הקואליציוני בין שתי המפלגות. נמסר כי ישנן הסכמות בכמה נושאים וכי הוחלט להמשיך ולדון בהם בהמשך. השניים הביעו תקווה שעד סוף השבוע הבא יסתיים המשא ומתן הקואליציוני. יחד עם זאת, לפי שעה עדיין ישנם פערים בין עמדות הצדדים בנושא דת ומדינה.

קודם לכן נפגשו צוותי המו"מ של הליכוד וישראל ביתנו בכפר המכביה. בתום הפגישה אמר יו"ר צוות המו"מ של ישראל ביתנו, ח"כ סטס מיסז'ניקוב, כי בפגישה סוכמו סעיפים בהסכם הקואליציוני בנוגע למיגור הטרור והמלחמה בחמאס. כמו כן, הצוותים הסכימו לכך שהשנתיים הקרובות יוגדרו כשנות הזדמנות לעלייה, ויוקם קבינט מיוחד לעלייה וקליטה שבראשו יעמוד שר מטעם ישראל ביתנו.

בנוסף נרשמו הסכמות בנוגע לשינוי שיטת הממשל והעדפות לחיילים משוחררים. מיסז'ניקוב אמר כי בפגישה היום לא דיברו שני הצדדים על ברית הזוגיות, גיור או חוק האזרחות וכי נושאים אלו ידונו בפגישה נוספת שתתקיים ביום ראשון.

בתוך כך אמר הבוקר השופט בדימוס אהרון ברק בראיון לקול ישראל כי "המינוי של פרידמן בין אם הבקשה באה מליברמן או מכל כיוון אחר לא היה ראוי בממשלה הקודמת והוא אינו ראוי אף בממשלה הבאה. אני מביע כאן עמדה כי זה נוגע ללב בעיית השיפוט. כואב הלב לראות איך מפעל של 60 שנה נהרס". ברק הכחיש כי קרא ליו"ר העבודה אהוד ברק להצטרף לממשלת נתניהו על מנת לבלום את מינויו של פרידמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully