וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בירושלים: 2 פצועים קל

נתיב נחמני ויהושע בריינר

5.3.2009 / 13:17

נהג הטרקטור פגע בניידת בה היו שני שוטרים וגרר אותה לאורך עשרות מטרים. השוטרים שהיו בניידת נפצעו קל. שוטר ואזרח ירו למוות במחבל

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט)

פיגוע דריסה בירושלים. נהג טרקטור התנגש בצהרים (חמישי) בניידת משטרה ברחוב גולומב פינת שדרות בגין בירושלים. ברכב היו שני שוטרים שנפצעו באורח קל. זמן קצר לאחר מכן, ירו שוטר ומתנדב מיחידת התיירות של מחוז ירושלים לעבר המחבל ופצעו אותו אנושות. נהג מונית שעבר בסמוך לזירת הפיגוע ירה אף הוא לעבר המחבל שמת בדרכו לביה"ח. צוותים גדולים של משטרה ומגן דוד אדום הגיעו למקום ופינו את הפצועים לקבלת טיפול בבית החולים 'הדסה עין כרם'. המחבל שביצע את הפיגוע הוא מרעי אל רדיידה, תושב בית חנינא בן 26. המחבל היה נשוי ואב לילד.

סגן מפקד מחוז ירושלים במשטרה, תת-ניצב ניסו שחם, אמר כי לא התקבלה כל התרעה במשטרה בנוגע לפיגוע בירושלים. לדבריו, אין ספק כי מדובר בפיגוע. "בתוך הטרקטור נמצא ספר קוראן פתוח", אמר. עד ראייה אמר כי "התגובה המהירה הצילה חיים". לדבריו, "נהג הטרקטור נכנס בכוח בניידת וניסה גם להפוך אוטובוס".

מחקירה ראשונית מתברר כי נהג הטרקטור ניסה להפוך גם אוטובוס שעבר במקום. עוד עולה, כי הטרקטור פגע בניידת, בה היו באותה העת שני שוטרי תנועה, ואז גרר אותה למרחק של כ-30 מטרים עד לצומת הרחובות גולומב ואגודת בית"ר, תוך שהוא מכה ברכב באמצעות הכף של הטרקטור.

ראש אגף מבצעים בזק"א חיים וינגרטן שהגיע לזירת הפיגוע דקות לאחר האירוע, סיפר לוואלה! חדשות כי באוטובוס שלא נפגע היו נערות מאחד מבתי הספר בעיר. וינגרטן סיפר כי "התלמידות חזרו בדיוק מביקור חולים בבית החולים 'הדסה עין כרם'. ניידת המשטרה נעצרה בעמוד חשמל שהפריד בין הניידת לאוטובוס וכך התלמידות ניצלו".

בשב"כ טוענים כי ניצול תעודות הזהות הכחולות וחופש התנועה וההיכרות עם השטח מסייעים למפגעים הבודדים בביצועם. כמו כן בשב"כ זיהו כי על אף המניעים הלאומניים, בחלק מהמקרים בוצעו הפיגועים ממנייעים אישיים. כמו כן חלק מהמפגעים היו בעלי עבר פלילי. בשב"כ דרשו בעבר לבצע מספר צעדי הרתעה כנגד ערביי מזרח ירושלים, ובהם הריסת בתי המחבלים, אולם בפועל עד כה נהרס ביתו של מחבל אחד בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully