וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד: ננקום את חיסולו של הפעיל בעזה

יהושע בריינר וגילי גוראל

5.3.2009 / 6:40

ח'אלד שעלאן, שהיה אחראי לירי רקטות לעבר ישראל, מת מפצעיו לאחר שצה"ל תקף את מכוניתו בג'בלייה. גורמים בארגון מאיימים לנקום

גורמים בג'יהאד האיסלמי מאיימים בשיגור רקטות לעבר ישראל בעקבות חיסול פעיל הזרוע הצבאית של הארגון, ח'אלד שעלאן אמש (רביעי). שעלאן חוסל בתקיפת חיל האוויר באזור ג'בליה שבצפון רצועת עזה. בתקיפה נפצע אנושות פעיל נוסף בארגון, חמזה נג'ר. השניים הועברו במצב אנוש למחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים שיפא בעזה, ומאוחר יותר מת מפצעיו שעלאן, שהיה מטרת התקיפה. חמישה בני אדם נוספים נפצעו בתקיפה.

גורמים במערכת הביטחון מסרו כי בפעילות של צה"ל והשב"כ נפגע ח'אלד שעלאן, פעיל ג'יהאד בן 24, שהיה אחראי לירי רקטי לעבר ישראל גם בימים האחרונים והיה מעורב בירי הרקטה שנפלה בשבת האחרונה בתיכון באשקלון.

אתמול תקף חיל האוויר שלוש מנהרות בציר פילדלפי שברצועה. מצה"ל נמסר כי התקיפה נערכה בתגובה לירי הרקטות אתמול לעבר שטח ישראל. גם שלשום בשעות הצהרים תקף צה"ל מנהרות. התקיפות בוצעו בזמן ביקורה של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בישראל. לאחר התקיפות ירו הפלסטינים שתי רקטות קסאם לעבר ישראל. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול והשנייה במועצה האזורית חוף אשקלון. בשני המקרים לא דווח על נפגעים או על נזק.

למעלה מ-120 רקטות נורו אל עבר יישובי הדרום מאז סיום מבצע "עופרת יצוקה". על פי נתוני מערכת הביטחון, נורו 65 קסאמים, בנוסף לכשישים פצצות מרגמה. מרבית הרקטות נחתו בשטחים פתוחים, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק, אולם ארבעה אנשים נפצעו באורח קל מהירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully