וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרפיטי שלח בת 17 למעצר עד תום ההליכים

עדי שמחוביץ

3.3.2009 / 18:38

בתו הקטינה של פעיל ימין מוכר נעצרה לאחר שציירה גרפיטי מול ביתו של מפקד אוגדת איו"ש. "נאשמים בעבירות חמורות יותר משוחררים"

בית משפט לנוער בתל אביב הורה היום (שלישי) על מעצרה עד תום ההליכים של נערה בת 17, בתו של פעיל ימין מוכר, המואשמת בריסוס כתובות גרפיטי בסמוך לביתו של מפקד אוגדת איו"ש תא"ל נעם תיבון.

עד היום, הנערה היתה עצורה במעצר בית בבית סבתא ותחת פיקוחה, אך לאחר החלטת בית המשפט על המשך מעצרה של הנערה בתנאים אלו, טענו הנערה ואביה בפני בית המשפט כי הסבתא לא יכולה להמשיך להישאר מפקחת וזאת מאחר ומדובר במשפט שעתיד להימשך עוד תקופה ארוכה. לאחר התפרצות האב והבת, הורתה השופטת דנה מרשק-מרום על מעצרה של הנערה בבית הכלא עד תום ההליכים נגדה. עוד כתבה השופטת כי במידה ויימצא חלופה ראויה "לרבות חלופה שתכלול השגחה מלאה במגרת חינוכית", בית המשפט יהיה מוכן לשקול את החלטתו.

בערר שהגישה הערב הנערה לבית המשפט המחוזי, על ידי עורך דינה עדי קידר, נטען כי השארתה במעצר עד תום ההליכים נגדה אינה משרתת כל מטרה כאשר ניתן להסתפק בתנאים מחמירים פחות. "לא מובן מדוע בית המשפט החליט להחמיר עמה, שעה שבני נוער רבים המואשמים בעבירות קשות וחמורות פי כמה מהלכים חופשי", נכתב בערר. נוסף על כך נטען כי החלטתה של השופטת מרשק-מרום נוגדת את המלצות שירות המבחן הממליץ על מעצר בית בביתה שלה וכי אין זה מתקבל על הדעת לעצור הנערה לאחר שהיתה משוחררת בשבועיים מאז הגשת כתב האישום נגדה.

"זה לא נורמלי וזה מוגזם"

אבי הנערה, שמתנגד גם למעצר בית, אמר לוואלה! חדשות כי "השופטת רוצה שהנערה תהיה במעצר בית עד תום ההליכים, תחת פיקוח, על עבירת גרפיטי. זה לא נורמלי וזה מוגזם. העונש מוטל גם על המפקח. הרי אם היו מרשיעים אותה מה היה עונשה? מאסר על תנאי? יש לה לימודים, יש לה בגרויות. לא תהיה לילדה תעודת בגרות בגלל עבירת גרפיטי? זה המסר?"

גם ח"כ מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי תקף בחריפות את החלטת השופטת. "נדהמתי לשמוע שקטינה נשלחת למעצר עד תום ההליכים נגדה בגלל עבירות של גרפיטי והפרת צו. אין לכך תקדים. אעלה הצעה לסדר היום בעניין זה ואבקש להבין איך במדינה דמוקרטית שולחים ילדה לכלא בגלל עבירות שכאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully