וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האם המתעללת" תעיד נגד אליאור חן

עדי שמחוביץ

1.3.2009 / 12:15

הסדר טיעון נחתם עם "האם המתעללת מירושלים", במסגרתו תפליל את החשוד המרכזי בפרשת ההתעללות בילדיה. היא תשלח ל-5 שנות מאסר

פרקליטות מחוז ירושלים חתמה הבוקר (ראשון) על הסדר טיעון עם "האם המתעללת מירושלים", אחת מחסידותיו של אליאור חן. במסגרת ההסדר תהפוך האם לעדת מדינה ותמסור פרטים מפלילים נגד חן ונגד שותפים נוספים למעשים. כמו כן, תודה האם בכתב אישום מתוקן המייחס לה התעללות בילדיה בדרך של מחדל, בכך שלא מנעה מחן ואנשיו לפגוע בילדיה, ויוטלו עליה חמש שנות מאסר.

מיד לאחר החתימה על ההסדר מסרה האם למשטרה הודעה ובה פרטים מפלילים רבים שיש בהם כדי לחזק באופן משמעותי את תיקי החקירה בעניינם של חן ושותפיו. דבריה של האם מהווים פריצת דרך בפענוח הפרשה.

ממשרד המשפטים נמסר כי "הרשעתה של האם והטלת העונש עליה מהווים תקדים ויש בהם כדי להעביר מסר ברור לציבור בדבר אחריותם המוחלטת של הורים על גורל ילדיהם. הימנעות מפעולה כזו עשויה להביא לכדי עבירה פלילית ושליחת ההורים למעצר ממושך". עוד נמסר ממשרד המשפטים כי "התחזקות תיק החקירה בעניינו של חן תקל על הסגרתו לישראל מברזיל ועל מיצוי הדין עמו".

עו"ד אריאל עטרי, סנגורו של אליאור חן, אמר בתגובה, כי "כל עד מדינה חשוד אוטומטית באינטרס לשקר, כי כדי לזכות בהקלה הוא חייב להפליל אחרים. ובכל זאת, אם האם תמסור עדות אמת, אין לאליאור חן סיבה לדאגה".

פרשת ההתעללות נחשפה לפני כשנה. חקירת המשטרה העלתה כי חן הוביל התעללות פיזית ונפשית בשמונת ילדיה של האם, אותו היא הכירה דרך בעלה לשעבר שהיה אחד מתלמידיו. בהתעללות השתתפו ארבעה חסידים נוספים של חן: אברהם מסקלצ'י, דוד קוגמן, רועי צורף ושמעון גבאי. אלה נעצרו ימים ספורים לאחר חשיפת הפרשה והואשמו במעורבות בהתעללות.

בחלק מהמקרים נאשמת גם אמם של הילדים, שיחד עם מסקלצ'י, קוגמן וגבאי, היכתה על פי הוראותו של חן בראשי הפעוטות בפטישי עץ, שרפה איברים, כפתה אותם, כלאה אותם במזוודה, והאכילה צואה את הצעירים מבין שמונת ילדיה. לפי הראיות שנאספו, חן ראה עצמו כ"רב" ובעל סמכות רוחנית, וטען באוזני מאמיניו, כי הילדים הם בעלי "נפש מושחתת" וכי יש לבצע בהם "תיקונים" ו"להוציא מהם את השדים". עם חשיפת הפרשה נמלט חן מהארץ והסתתר בברזיל, שם הוא נעצר. בימים אלה דן בית המשפט בברזיל בבקשת ישראל להסגירו לידיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully