וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינתיים: נתניהו מחכה ללבני

23.2.2009 / 21:23

יו"ר הליכוד יפגש ביום שישי בפעם השניה עם יו"ר קדימה. לבני: "אחדות זה לא סתם ישיבה ביחד". מחר ייפגש נתניהו עם שר האוצר רוני בראון לעדכון כלכלי

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ביום שישי הקרוב תתקיים פגישה שניה בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ליו"ר קדימה ציפי לבני. עד כה לא נפתח המשא ומתן הקואליציוני באופן רשמי בשל הרצון של נתניהו להיפגש תחילה עם לבני ואהוד ברק - פגישות שנערכו אתמול והיום.

מקורבים לנתניהו אמרו לוואלה! חדשות כי מחר (שלישי) לא מתוכננות פגישות במסגרת המשא ומתן עם הסיעות השונות. עם זאת, בליכוד השאירו לעצמם את הזכות לנהל משא ומתן קואליציוני בהמשך השבוע, עוד לפני הפגישה השניה בין נתניהו ללבני. מחר ייפגש נתניהו עם שר האוצר רוני בראון לעדכון כלכלי, ולאחר מכן ייפגש עם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר.

מוקדם יותר הערב, התראיינה לבני לערוץ 2 והדגישה שוב את נטייתה שלא להצטרף לממשלה. לבני אמרה כי "אחדות זה לא סתם ישיבה ביחד. היא חייבת להיות על בסיס כן ומשותף ובעיניי קדימה יכולה לייצר אחדות של תוכן". בהתייחסה לאפשרות שתכהן כשרה בממשלתו של נתניהו, הוסיפה לבני ואמרה: "היכולת שלי להשפיע מתוך הממשלה תהיה מועטה, אם בכלל. תפקיד ראש הממשלה הוא זה שממנו באמת אפשר להוביל תהליכים ולהשקפתי להצטרף לממשלה ימנית זה רע למדינה".

המגעים לממשלת מרכז רחבה

אמש נפגשו נתניהו ולבני ודנו באפשרות כניסתה של קדימה לממשלה בראשות נתניהו. השניים קבעו להיפגש שוב בימים הקרובים ובמסיבת עיתונאים משותפת שקיימו בתום הפגישה, אמר נתניהו כי "הערב ובימים הקרובים נעשים מאמצים להקים ממשלת אחדות מול האתגרים שבפניהם ניצבת ישראל. זהו צו השעה ורצון העם". יחד עם זאת, בשיחות עם מקורביו לאחר הפגישה אמר נתניהו כי התרשם שלא יצליח לשכנע את קדימה להצטרף לקואליציה, אך הביע תקווה כי הסכמתה של יו"ר קדימה ציפי לבני לשוב ולהיפגש תפתח בכל זאת פתח להקמתה של ממשלת אחדות.

לבני, לעומת זאת, אמרה בתום הפגישה כי נתניהו הוא שביקש עוד פגישה והיא לא רואה מניעה לעשות זאת. "אחדות משמעותה היא לקדם דרך משותפת ולכן צריך לבדוק האם יש דרך משותפת או שתי דרכים שונות".

מוקדם יותר היום נפגש נתניהו עם יו"ר העבודה אהוד ברק. בתום הפגישה הכריז ברק כי "פסק דינו של הבוחר שלח את מפלגת העבודה לאופוזיציה. אמרתי לנתניהו כי אנו נהיה אופוזיציה אחראית ורצינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully