וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים: "הדחת עמוס גלעד תפגע בשחרור שליט"

23.2.2009 / 12:47

השרים בן אליעזר וישי קראו לאולמרט לחזור בו מהדחת הממונה על המו”מ עם מצרים. המטה לשחרור שליט: ”אלו מלחמות אגו על גב שליט”

שר התשתיות בנימין בן אליעזר קרא הבוקר (שני) לראש הממשלה אהוד אולמרט לחזור בו מהחלטתו להשעות מתפקידו את האלוף במיל' עמוס גלעד, המופקד על המשא ומתן עם מצרים בנושא הרגיעה עם חמאס והעסקה לשחרור גלעד שליט.

בן אליעזר אמר בראיון בקול ישראל: "יש לי הערכה רבה לאהוד אולמרט אבל הוא עבר את הגבול. אי אפשר ללכת ולמחוק לגלעד את כל מה שהוא עשה למען ישראל. אני מתפלל שהצעד של אולמרט לא יפגע בשחרור שליט".

"אני מקווה שהמצרים לא יחשדו שיצרנו דרמה כדי לעצור את התהליך", המשיך בן אליעזר, "אני פונה לאהוד אולמרט ומבקש שיחזור בו מההחלטה שלו, טובת המדינה צריכה לגבור על הוויכוחים האישיים. יש חשיבות גדולה לכך שעמוס גלעד ימשיך לתווך בינינו לבין המצרים. הדם הרע ששורר בין לשכת ראש הממשלה ולשכת שר הביטחון אהוד ברק אינו מועיל. שני האישים הולכים לעזוב בקרוב את משרדיהם. אם הייתי אהוד אולמרט הייתי עושה הכל כדי שבימים לפני שהוא עוזב את משרדו נראה את גלעד שליט בבית".

גם יו"ר ש"ס השר אלי ישי פנה לראש הממשלה אולמרט וביקש ממנו לעכב את השעייתו של גלעד עד לשחרורו של גלעד שליט. ישי ציין בפני אולמרט כי "הציבור יודע מעט על כמה אתה פועל עבור גלעד שליט. משמעות השעיית עמוס גלעד בעיני הציבור, היא עיכוב נוסף בשחרור שליט ולא זו כוונתך. כל כוח המסוגל ולו במעט לקצר את שביו של שליט - פעולתו רצויה".

מטה החברים למען גלעד שליט פרסם הודעה בה נכתב כי זה "מצער ומדאיג שבזמן שחייל ישראלי נמק בשבי, מה שמעסיק את המנהיגים זה משחקי אגו. אם רק היו משקיעים חצי מהמאמצים שהם משקיעים בפוליטיקה פנימית בקידום שחרורו של גלעד הוא היה כבר בבית מזמן. אנו דורשים מממשלת ישראל להמשיך בתהליך לפי החלטת ישיבת הקבינט האחרונה ולהביא לשחרורו המיידי של גלעד".

גורמים במערכת הביטחון אמרו מוקדם יותר כי "החלטתו של ראש הממשלה, שלא להיעזר ביכולותיו ובניסיונו של גלעד היא זכותו, אך הגורם שנפגע מכך הוא מדינת ישראל".

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, הושעה הלילה מתפקידו, לאחר שמתח ביקורת חריפה על אולמרט בראיון שהעניק ל"מעריב". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "בשל משבר האמון עקב הביקורת הפומבית הבלתי ראויה של עמוס גלעד, הוא לא יוכל לשמש כשליחו של ראש הממשלה בשום משא ומתן מדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully