וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מתעקשת: שליט לא חלק מהרגיעה

בעקבות החלטת הקבינט כי שחרור שליט הוא תנאי להסכם הרגיעה זועמים במצרים: "ישראל מוטטה את האמינות שלה"

הסכם הרגיעה עלה על שרטון? מצרים הביעה הערב (חמישי) זעם על החלטתה של ישראל לכרוך את הסכם הרגיעה עם חמאס המתגבש בתיווך מצרים, בשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. כך הודיע היום (חמישי) מקור מצרי בכיר לסוכנות הידיעות הצרפתית. אתמול החליט הקבינט הביטחוני כי יש להתנות את הסכם הרגיעה בשחרורו של שליט.

"ההחלטה של ישראל מוטטה את האמינות שלה בפנינו, והגישה הזו מסבכת את המצב", אמר הבכיר המכהן שסירב להזדהות בשמו. "הרי זה היה ברור מתחילת המגעים כי אין לקשור בין שני הנושאים", לטענתו, "מצרים לא תשנה את עמדתה כי שחרור שליט הוא לא חלק מהסכם הרגיעה".

הבוקר האשים גורם בכיר במשרד החוץ המצרי את ישראל ב"הולכת שולל". בשיחה עם העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון אמר: "השינוי המפתיע בעמדה הישראלית מושפע מתוצאות הבחירות. השינוי אינו לטובת השלום ולא משרת את מאמצי השלום".

לדברי הגורם הבכיר, ההצעה המצרית לכינון רגיעה ברצועת עזה "אינה כוללת כלל את שחרורו של גלעד שליט בשלב הרגיעה". הוא הבהיר כי עסקת שליט אמורה להתבצע בשלב מאוחר יותר, לאחר ביסוסה של הרגיעה ברצועה. מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא הגדיר את החלטת הקבינט "ניסיון של ישראל להשיג מה שהיא רוצה מבלי לוותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully