וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע ההכרעה: הקבינט דן בשחרור שליט

השרים יתבקשו להחליט האם להתנות את שחרורו בפתיחת המעברים. השר הרצוג: "לא מדובר בהחלטה שנקבל היום ומחר גלעד ישוב"

רגע ההכרעה הגיע: הקבינט המדיני-ביטחוני דן הבוקר (רביעי) במתווה לשחרור גלעד שליט. השרים יתבקשו להחליט האם לכרוך את סוגיית פתיחת המעברים לרצועת עזה והסכם הרגיעה עם חמאס בשחרורו של שליט. בנוסף, יתבקשו חברי הקבינט, להכריע אם לשחרר אסירים פלסטינים עם דם על הידיים בתמורה להחזרת שליט.

הבוקר אמר חבר הקבינט, שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג, כי "ברמה העקרונית צריך לקשור את שחרור גלעד שליט בפתיחת המעברים לרצועת עזה, אבל ברמה המעשית ייתכן שיש צורך להקשיב למה שמציעים המצרים". בראיון לגלי צה"ל הוסיף הרצוג, כי "החזרת שליט מחייבת צעדים כואבים וקשים. נצטרך ללכת כל מייל אפשרי להחזרתו. לא מדובר בהחלטה שנקבל היום ומחר גלעד ישוב הביתה".

בזמן הדיון יפגינו חברי מטה החברים של גלעד יחד עם עשרות אזרחים מחוץ למשרד ראש הממשלה. "ממשלת ישראל חייבת לנצל את ההזדמנות האולי אחרונה לשחרור גלעד", אמר גיא אליאסף, דובר המטה. "אנו קוראים לשרי הקבינט ובראשם לאהוד אולמרט לקבל החלטות שיביאו לשחרורו המיידי של גלעד שליט. אם המהלך לא יתקיים לפני החלפת הממשלות ייתכן שיהיה מאוחר מדי".

אמש קראה משפחתו של החייל החטוף להתנות את פתיחת מעברי הגבול בין חמאס לישראל בשחרורו. לדברי המשפחה, "על הקבינט לעמוד על התנאי הזה ולא לפספס את ההזדמנות הנוכחית, כפי שקרה בהסכמים קודמים, כמו הסכם התהדייה. המשפחה רואה בהסכם המתגבש עתה את ההזדמנות האחרונה להחזיר את גלעד הביתה. אי החלטה על חזרתו במסגרת ההסכם חורצת את גורלו לחודשים ואולי לשנים רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully