וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "יתכן ששליט ישוחרר לאחר כהונתי"

17.2.2009 / 13:37

ראש הממשלה ערך סיור באזור הכותל והתייחס לאפשרות אישור עסקת שליט בקבינט: "קודם מדברים על גלעד ורק אח"כ על המעברים"

ראש הממשלה אהוד אולמרט התייחס היום (שלישי) בסיור שערך באזור מנהרות הכותל המערבי בירושלים לאפשרות שהקבינט המדיני-ביטחוני יאשר את עסקת שחרורו של החייל גלעד שליט. לדברי אולמרט, "שאלת שליט עומדת על סדר היום, העמדה שלנו, שמעולם לא השתנתה, היא שאנחנו מדברים קודם על גלעד שליט ורק לאחר מכן נוכל לדון בנושא המעברים ושיקום רצועת עזה. הדברים יידונו בקבינט ואני בטוח שהוא יקבל החלטות נכונות".

אולמרט שעקב מקרוב גם אחרי חפירות ארכיאולוגיות הנערכות באזור, דיבר על החייל השבוי בנימה אישית: "פעלתי בעניין שליט במשך שלוש השנים האחרונות, הייתי מעורב בכל ניואנס ולא חדלתי לחלום על הרגע שהוא ישוב. בלשכתי תלויה תמונה שלו, אני מביט בו בכל יום וחושב עליו. אני מקווה שהדברים יסתיימו תוך זמן קצר, אבל גם אם זה לא יושלם בתקופת כהונתי, היסודות שבנינו יסייעו בשחרורו".

אולמרט התייחס גם לפרסומים שלפיהם מצרים מבקרת את התנהלות ישראל בעניין הסכם הפסקת האש עם חמאס: "לא שמעתי דברי ביקורת מהנשיא המצרי מובארק. אנחנו מעריכים את מאמצי מצרים למנוע הברחות אמצעי לחימה לעזה כדי להביא לשקט שימנע מתושבי הדרום להיחשף לירי בלתי פוסק. יש הבנה שהמצרים עושים הכל כדי לסייע במניעת הברחות ממצרים לרצועת עזה".

בנוגע לאפשרות שהפרלמנט הירדני יפעל נגד ישראל בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" אמר אולמרט כי "קראתי בעיתון שהמקסימום שהם יכולים לעשות זה להגיש תלונה. אנחנו רגילים לתלונות ולא מתרגשים מהן". בעניין הסוגיות הפוליטיות בישראל אמר אולמרט כי "כשאני מבקר בכותל ובחפירות שחושפות את הרבדים העמוקים בהיסטוריה של העם היהודי, אני לא חושב על פלונטרים פוליטים. אני בעד ממשלה יציבה".

בנושא המשבר הכלכלי והחרפת בעיית המובטלים אמר אולמרט כי "המשבר הכלכלי הוא לא תוצרת ישראלית, הוא מכה בנו קשה אך פחות מאשר במקומות אחרים. המדיניות שנקטנו בשנים האחרונות הוכיחה את עצמה. בעניין האבטלה נעשות פעולות כדי לבלום את המשך המשבר וגם הפעולות שנעשו עד עכשיו, הוכיחו את עצמן".

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום לנושא שליט במהלך צפייה בתרגיל בצאלים כי "אין יום שאנחנו לא חושבים ופועלים בכל דרך להאיץ את הגעתו של שליט הביתה כמו שכבר אמרתי בעבר תידרשנה לדבר הזה הכרעות לא פשוטות ואף קשות אך אני משוכנע שנהייה מסוגלים לקבל אותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully