וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשה שמסעירה את בריטניה: מי האב האמיתי?

עידן דורנר וטלי גולדשטין

15.2.2009 / 19:00

הילד בן 13 וחברתו בת ה-15 עברו את השבוע הראשון שלהם כהורים. עתה מתברר כי שני נערים נוספים עשויים להיות אבות התינוקת

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הפרשה שבמרכזה עומד ילד בן 13 שהפך לאבא ונערה בת 15 שהפכה לאמא, מוסיפה להסעיר את בריטניה. שני נערים נוספים טוענים כעת שקיימו יחסי מין עם הנערה וכי הם עשויים להתגלות כאבות האמיתיים.

ריצ'רד גודסל, בן ה-16, אמר ל"ניוז אוף דה וורלד" כי הוא חלק מיטה עם הנערה, שאנטל, בביתה באיסטבורן, שבאיסט סאסקס בערך בתקופה בה נכנסה להריון. "אני יודע שקיים סיכוי כי אני האב. חבריי אומרים לי שלתינוק יש את העיניים שלי", אמר ריצ'ארד, "אפילו אמי חושבת כך. אם אני הוא האב, יש לי זכות לדעת". ריצ'רד אמר לעיתון כי קיים יחסי מין עם שאנטל ללא אמצעי מניעה והוסיף כי יבקש בדיקת ד.נ.א.

נער נוסף, טיילר ברקר בן ה-14, אמר גם הוא לעיתון שהוא בעצם אביה של מייסי. לדבריו, הוא קיים יחסי מין עם שאנטל לפני תשעה חודשים במיטתה שלה. כששמע על המצב אמר: "אני מקווה שאני לא האב"

עם זאת, האם של הנערה דוחה את השמועות, לפיהן נערים אחרים בילו עם שאנטל בערך בתקופה בה נכנסה להריון, וכי אחד מהם עשוי להיות האב האמיתי ולא אלפי: "זה שטויות. שאנטל איבדה את בתוליה לאלפי".

המשטרה לא תפתח בחקירה

הילד אלפי, תלמיד בית ספר, הפך להיות אחד האבות הצעירים ביותר במדינה. המקרה הדגיש את שיעור ההריונות בקרב בני נוער במדינה, הנחשב לגבוה ביותר במערב אירופה. הפרשה חשפה את ראש הממשלה גורדון בראון לביקורת. "מדובר בדוגמה להתמוטטות המוחלטת של חלקים בחברה הבריטית. כיום מטשטשים הגבולות בין מה מותר ומה אסור", אמרו גורמים באופוזיציה.

ראש הממשלה גורדון בראון התייחס לפרשה והדף את הביקורת בראיון לרשת סקאיי: "כולנו מעוניינים למנוע הריון בקרב בני נוער". יו"ר מפלגת השמרנים במדינה דיוויד קמרון אמר: "זה מאוד מדאיג שבמדינה שלנו היום יש ילדים שמביאים ילדים לעולם. ברור שכולנו מקווים שהילדים המאוד-מאוד צעירים האלה יגדלו להיות הורים טובים, אך בכנות, הורות היא לא משהו שהם היו צריכים לחשוב עליו, זה מה שהשתבש ועלינו לתקן זאת".

האב הטרי, שנראה צעיר אפילו לגילו, היה רק בן 12 כשהכניס את חברתו בת ה-15 להריון, לאחר שקיימו יחסי מין ללא אמצעי מניעה בשנה שעברה. התינוקת, מייסי רוקסן, נולדה ביום שני האחרון והמשטרה הודיעה כי למרות ששני ההורים צעירים מאוד, היא לא תחקור את הפרשה.

בראיון לצהובון הבריטי "הסאן" שחשף את הפרשה, אמר אלפי כי אין לו מושג כיצד יגדל את התינוק מבחינה כלכלית, והודה כי הוא צעיר מדי בשביל להיות אבא. עם זאת הוא הוסיף כי לדעתו הוא יהיה אב טוב. הוא הבטיח לדאוג לתינוקת ולעזור בגידולה. "חשבתי שזה יהיה רעיון טוב להביא ילד לעולם. לא חשבתי איך נממן את זה. אין לי ממש כסף. מדי פעם אבא שלי נותן לי דמי כיס בסכום של 10 ליש"ט", אמר.

ההורים מתנערים מהביקורת

לאחר הלילה הראשון שלו כאב הכריז אלפי בגאווה: "זה היה קל יותר משחשבתי". הזוג הצעיר העניק את הראיון המסקרן תוך כדי שהם משחקים בפלייסטיישן. חברתו בת ה-15 שאנטל סטדמן, האם אמרה: "נראה לי שנהיה הורים טובים. אני אאלץ לעבוד יותר קשה בבית הספר". שאנטל הודתה כי מאז שיצאה מבית החולים חייה הפכו קשים יותר והיא הפכה מבולבלת.

לדבריה, אלפי עושה איתה עבודה מצויינת. "הוא הכין את הבקבוק הראשון שלו והאכלנו אותה בתורות. לא נזקקנו לעזרה מאמא שלי. לא ממש הצלחתי לישון. אני פשוט שוכבת בבלבול. אני מרגישה יותר טוב בבית מאשר בבית החולים. כעת נותרנו רק המשפחה שלנו ואני מעדיפה זאת כך", אמרה.

התינוקת לנה בחדרה של האם הצעירה, שנראה כמו חדר של כל נערה מתבגרת וכולל צעצועים רבים כגון דובי ורוד וגדול. תעודת ההצטיינות משיעורי ההתעמלות תלויה על הקיר, ואת מיטתה, בה נוצרה למעשה מייסי, מעטרים דמויות של מיקי ומיני מאוס ולבבות.

היא סיפרה כי לפני כשנה, כשנודע לרשויות על דבר הריונה, המשטרה והעובדים הסוציאלים הגיעו לראיין אותם והגיעו למסקנה שהם יהיו הורים טובים. "כעת נוכיח לכולם שאנחנו באמת יכולים וניתן לה עתיד טוב. כשאלפי יהיה בן 16 הוא יוכל לעבור לגור כאן איתי ועם משפחתי. אנחנו לא רוצים לקנות דירה משלנו כי אין לנו מספיק כסף ואני רוצה שנסיים את בית הספר קודם כל, כדי להבטיח עתיד טוב למייסי".

הוריהם של אלפי ושל שאנטל התנערו מהביקורת שהופנתה כלפיהם. לדבריהם הם ידעו שהשניים חברים, אך לא ידעו שהם מקיימים יחסי מין. אלפי חיי בבית סמוך עם אימו בת ה-43. אביו, החי בנפרד מאימו, אמר: "איך יכולנו לדעת מה עושים? הם היו רק ילדים. היינו בהלם ששמענו כמו כולם". הוא הוסיף כי הילדים הסתירו מהם את דבר ההריון במשך שישה שבועות. "הרופא שאמר לה שהיא בהריון היה צריך להודיע גם למבוגר אחראי", הוסיף.

האם שאנטל חיה עם אמה בת ה-38, עם אביה בן ה-43 ועם חמשת אחיה. המשפחה מתפרנסת מקצבאות. האב הוא דייג שמתקשה להתפרנס. האמא אמרה בראיון: "אני צריכה להישאר בבית ולשמור על מייסי והאחים שלה, כדי ששאנטל תוכל ללכת לבית הספר. מה שחשוב כעת הוא הקריירה של שאנטל והמשפחה שלה. העובדה שהטעות הזאת קרתה לא אומרת שלא יכולים להיות לה חלומות כמו של כל נערה בת 15".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully