וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מוכן ללכת לקראת לבני"

פנחס וולף

14.2.2009 / 23:05

בליכוד קראו ללבני להצטרף לממשלת אחדות בראשות נתניהו. "עליה להניח את הפוליטיקה הקטנה בצד, ולהציב את האינטרס הלאומי בראש"

"נתניהו יהיה מוכן ללכת לקראת קדימה כדי לשלבה בממשלת אחדות בראשותו" כך פורסם אמש (שבת) בהודעה רשמית של הליכוד. עם זאת, בליכוד הדגישו כי תחילה על יור" קדימה ציפי לבני "להניח את הפוליטיקה הקטנה בצד, ולהציב את האינטרס הלאומי בראש".

בליכוד הוסיפו כי "מצער שציפי לבני אינה מוכנה לקבל את הרצון של רוב מוחלט בעם שרוצה את בנימין נתניהו כראש ממשלה, ואינה מוכנה להצטרף לממשלת אחדות בראשותו. רוב מוחלט של אזרחים, שהצביעו עבור 65 מנדטים, רוצים את נתניהו כראש ממשלה ואילו התמיכה בלבני היא כמחצית מכך". לפני מספר ימים דווח כי נתניהו מוכן להעניק לקדימה את תיק הביטחון ואת תיק החוץ. עוד דווח כי נתניהו שוקל למנות את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לשר האוצר.

בתוך כך, בקדימה הדעות חלוקות בנוגע להצטרפות לממשלה בראשות נתניהו. בין המתנגדים להצטרפות לממשלה בראשות נתניהו נמנים בין השאר דליה איציק, מאיר שטרית, יעקב אדרי וחיים רמון. בכירים במפלגה אמרו לוואלה! חדשות כי אם נתניהו לא יסכים לרוטציה עם לבני, קדימה תהיה מוכנה לשבת באופוזיציה. "אנחנו לא נהיה גרורה של הליכוד", אמרו הבכירים. לדבריהם, "ביבי זקוק לקדימה כמו שקדימה זקוקה לליכוד. אנו לא חוששים לשבת באופוזיציה".

מנגד, שלשום נועדו שר התחבורה שאול מופז עם שר הבינוי והשיכון זאב בוים. השניים סיכמו ביניהם ש"קדימה צריכה להיות ציר מרכזי בממשלת אחדות", כדי לא לאפשר הקמת ממשלת ימין צרה, שלטענתם, תקפיא את התהליך המדיני. בוים נמנה על מחנהו של מופז, שהפסיד לציפי לבני בהתמודדות על ראשות המפלגה בספטמבר האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully