וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עסקה לשחרור שליט בשבוע הבא

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.2.2009 / 7:45

העיתון 'אל חיאת' מדווח, כי במקביל להסכם הרגיעה ייחתם ביום רביעי הסכם לשחרור החייל החטוף. במסגרת העסקה ישוחררו כאלף אסירים

עד יום רביעי ייחתם הסכם לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, במקביל להכרזה על הסכם רגיעה למשך שנה וחצי בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. כך דיווח (שישי) עיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. מקורות פלסטינים מסרו לעיתון כי חתימה על עסקת שליט, במסגרתה ישוחררו אלף אסירים פלסטינים, היא רק "עניין של זמן".

לדברי המקורות, במגעים לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים, הושגה התקדמות משמעותית ביותר בימים האחרונים. המקורות ציינו כי העסקה תכלול את שחרורם של אלף אסירים, ביניהם קטינים, נשים וכן שרי חמאס וחברי הפרלמנט מטעמו. עוד דווח כי לאחר ההודעה על גיבוש עסקת שליט וגיבוש הסכם רגיעה, ייפתחו המעברים כולם ויוסר המצור על עזה באופן מלא.

מקורות המעורבים בגיבוש עסקת שליט מסרו לעיתון כי ישראל הסכימה לשחרר 230 אסירים פלסטינים עם דם על ידיהם מתוך רשימה של 450 שמות שהגיש לה חמאס. "ישראל הסכימה לדרישת הארגון לפיה האסירים המשוחררים ישובו לבתיהם", נמסר. באשר ל-220 אסירים נוספים, הרי שישראל סירבה לשחרר חלק מהם בתנאי שיועברו לרצועת עזה וסוריה. חמאס, לפי העיתון, דחה את התנאי.

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully