וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "אם נתניהו ייבחר, לא תהיה רגיעה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.2.2009 / 14:13

בכיר הארגון אוסאמה חמדאן אמר כי בחמאס ממתינים לתוצאות הבחירות כדי לדעת אם ניתן לגבש הסכם. "נמשיך לדרוש את הסרת המצור"

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר היום (שלישי) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי חמאס ממתין לתוצאות הבחירות בישראל כדי לדעת אם ניתן לגבש הסכם רגיעה ארוך טווח עם ממשלתו של אהוד אולמרט. "אנו עוקבים אחר הבחירות בישראל", אמר חמדאן. "הן יבהירו לנו מה יקרה. אם נתניהו ינצח, איני חושב שהממשלה הנוכחית תצליח לגבש הסכם רגיעה. אם הממשלה הנוכחית תנצח - היא תוכל", הוסיף. לדבריו, עד שיתבררו תוצאות הבחירות, חמאס ממשיך לקיים מגעים במטרה לפתור עוד מספר נושאים, ביניהם הפתיחה מחדש של המעברים לעזה".

מוקדם יותר היום, מקורות מצרים אמרו לעיתון "אל חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי תוצאות הבחירות בישראל צפויות להשפיע על הסכם הרגיעה המתגבש ברצועת עזה. לדברי המקורות, "לראש הממשלה שייבחר תהיינה הערות מסוימות שאותן הוא ירצה להוסיף להסכם". המקורות העריכו כי לאור חילופי השלטון בישראל, "לא תגובשנה הבנות כתובות בנוגע לרגיעה".

ואולם בחמאס הבהירו כי הם מעוניינים בהסכם בכתב. דובר חמאס וחבר משלחת הארגון לשיחות בקהיר איימן טהא אמר לעיתון "אל חיאת", כי על מנת שישראל תמלא אחר התחייבויותיה, "הסכם הרגיעה צריך להיות כתוב". לדבריו, חמאס ממתין להבהרות מהמצרים בנוגע לשאלות שהעביר הארגון לישראל דרך מצרים. משלחת חמאס צפויה להגיע לקהיר ביום רביעי על מנת למסור את תשובתו הסופית של הארגון להסכם הרגיעה המתגבש.

בתוך כך, מקורות בחמאס דחו את הדיווח, לפיו משלחת טורקית נמצאת בסוריה כדי לדון עם בכירי הארגון בעסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. "מדינות רבות הביעו את רצונן לסייע בתיווך לשחרור שליט, ביניהן גרמניה, צרפת ונורבגיה", אמר מקור בכיר בחמאס, "מצרים יודעת על כך, אולם אין עוד מתווכת מלבד מצרים. אף אחד לא יכול לעקוף את מצרים וגם לא נסכים לכך". לדבריו, הדיווחים על המשלחת הטורקית הן "שמועות בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully