וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות גניבות חמאס, אונר"א מפסיקה הסיוע

יהושע בריינר וניר יהב

6.2.2009 / 15:01

חמאס ממשיך לבזוז את מחסני הסיוע של אונר"א ולאנשי הארגון נמאס. היום הם הודיעו כי הם מפסיקים את ההעברת הציוד ההומניטרי לעזה

סוכנות הסיוע של האו"ם (אונר"א) פנתה הבוקר (שישי) למנהלת מתאם פעולות הממשלה בשטחים והודיע לו כי תפסיק לשלוח ציוד ומזון וסיוע הומניטרי נוסף דרך כרם שלום. הפנייה נעשתה בעקבות פשיטה אתמול של אנשי חמאס על מחסני הארגון, פשיטה בה גנבו פעילי חמאס 200 טון מזון ממחסני אונר"א.

ביום רביעי האחרון האשימה אונר"א את שוטרי חמאס בגניבת ציוד הומניטרי שהועבר לרצועת עזה. בהודעה שפרסמה הסוכנות נמסר כי שוטרי חמאס השתלטו על מחסני הארגון במחנה הפליטים א-שאטי שבעיר עזה וגנבו משם יותר מ-3,500 שמיכות ו-406 חבילות מזון.

לדברי אונר"א, חמאס גנב את הציוד לאחר שאנשי הסוכנות סירבו להעבירו אל המשרד לעניינים חברתיים בממשלת חמאס ברצועת עזה. הסוכנות ציינה כי לאור זאת פשטו שוטרי חמאס על המחסנים והחרימו את הציוד בטענה כי בכוונת חמאס לחלקו ל-500 משפחות באזור.

אונר"א גינה את המעשה ודרש משוטרי חמאס להשיב את הציוד באופן מיידי. עד כה לא הגיב שום גורם רשמי מממשלת חמאס ברצועה בנוגע להאשמות. לפני כשבועיים דיווחו מקורות ירדניים כי חמושי חמאס השתלטו בכוח על 12 משאיות עם סיוע הומניטרי ששלחה ירדן לאונר"א בעזה. לפי הדיווח, המשאיות יצאו מירדן לכיוון מעבר כרם שלום וברגע שנכנסו לרצועה והועברו לסוכנות אונר"א, השתלטו עליהם החמושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully