וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "הסכם רגיעה בעזה - תוך מספר ימים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.2.2009 / 19:06

שר החוץ המצרי העריך כי ישראל וחמאס לא יגיעו להסכם עד מחר, אך הוסיף כי "תוך מספר ימים תחול פריצת דרך במגעים"

"אנו מקווים שתוך מספר ימים תחול פריצת דרך במגעים על רגיעה ברצועת עזה", כך אמר הערב (רביעי) שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-ריט. עם זאת, הוא הוסיף כי להערכתו ההסכם לא יושג עד מחר. לדבריו, "גם אם ההסכם לא ייחתם בתוך ימים, מצרים תמשיך לעשות כל שביכולתה כדי שנשיג הסכם בעתיד הקרוב".

מוקדם יותר היום אמרו גורמים מצריים לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה כי "הסכם הרגיעה נמצא על סף חתימה". המקורות מסרו כי בשיחות שנערכו אמש בקהיר בין משלחת חמאס לבין ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן שררה "אווירה מעשית". חבר משלחת חמאס לשיחות, סלאח ברדוויל, אישר אמש את הדברים באמרו כי בשיחות שררה "אווירה חיובית".

דובר חמאס פאוזי ברהום ציין כי השיחות עם סלימאן טרם הסתיימו. "חמאס דבק בתנאיו לרגיעה, הכוללים את פתיחת כל המעברים, הסרת המצור והפסקת המתקפות על העם הפלסטיני", הבהיר. ברדוויל אישר כי המגעים עם המצרים טרם הסתיימו. לדבריו, סלימאן הקשיב לעמדת חמאס בנושא הרגיעה ונציגי חמאס הקשיבו לעמדה המצרית.

בתוך כך, בכיר חמאס מושיר אל-מסרי הבהיר כי אין בכוונת ארגונו לשנות את תנאיו לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. "האופציה של חטיפת חיילים ישראלים היא הדרך האחראית לשחרור אסירינו. מי שחושב שחמאס יסטה מעמדותיו בתחום זה – שוגה באשליות". לדבריו, חמאס דוחה מכל וכל קישור בין עסקת שליט לבין פתיחת המעברים. "שחרור שליט יתבצע רק באמצעות עסקה לחילופי שבויים, ביניהם אסירים בכירים כמו מרוואן ברגותי ואחמד סעדאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully