וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מודה: אנו פגענו בבית הרופא מעזה

4.2.2009 / 16:57

מתחקיר שנערך בצה"ל עולה כי ביתו של ד"ר אבו אל-עייש נפגע מפגזי טנק. מהירי נהרגו שלוש בנותיו ואחייניתו של הרופא. עוד עולה מהתחקיר כי צלפים פלסטינים ירו מבית סמוך

שלוש בנותיו ואחייניתו של ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש נהרגו מפגיעה של שני פגזים של צה"ל, כך עולה מתחקיר שביצע צה"ל בנוגע לנסיבות האירוע. ביתו של ד"ר אבו אל-עייש הופגז לפני כשלושה שבועות במהלך מבצע "עופרת יצוקה" והתפרסם בעקבות שיחת הטלפון שניהל הרופא עם כתב ערוץ 10 שלומי אלדר מיד לאחר ההפגזה.

מתחקיר צה"ל עולה כי ביום הפגיעה בבית המשפחה בשכונת סג'עייה פעל כוח גולני באזור ונתקל בירי צלפים לעברו. הכוח זיהה את הירי מבית סמוך לבית הרופא ופתח לעברו באש. במקביל, דמויות חשודות ששהו בקומות העליונות של בית הרופא זוהו כתצפיתנים שסייעו לירי לעבר הכוח.

לדברי צה"ל, לאחר הערכת מצב של מפקד הכוח בשטח ניתנה הוראה לבצע ירי לעבר הדמויות. לאחר ירי של שני פגזי טנק לעבר הבית, נשמעו צעקות שהתבררו כצעקות בני משפחת אבו אל-עייש ומפקד הכוח הורה לחדול ירי. משנוצר הקשר עם אבי המשפחה, החל צה"ל לסייע בפינוי הפצועים למעבר ארז.

בצה"ל מציינים כי בימים שקדמו לאירוע היו מספר פניות לרופא בבקשה לפנות את הבית בשל הקרבות באזור וכן פוזרו כרוזים. כמו כן נמסר כי התחקיר נערך על ידי מפקד אוגדת עזה תת אלוף אייל אייזנברג ומסקנותיו אושרו על-ידי הרמטכ"ל ונמסרו לד"ר אבו אל-עייש על ידי בכירים במנהלת התיאום והקישור. בצה"ל אמרו כי הם מצרים על הפגיעה בחפים מפשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully