וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: חמאס שיגר את הגראד לאשקלון

רמי שני ויהושע בריינר

3.2.2009 / 12:07

כך עולה מבדיקה שערכו גורמי הביטחון ברקטה שהתפוצצה במרכז העיר. למרות ירי הרקטה ישראל תאפשר מעבר סיוע הומניטרי

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

במערכת הביטחון מתחזקת ההערכה כי חמאס שיגר את רקטת הגראד הבוקר (שלישי) לעבר אשקלון ולא ארגון אחר. זאת, לאחר שהרקטה נבדקה ונמצאה מתאימה לרקטות הנמצאות בשימוש חמאס. עד כה שום ארגון לא נטל על עצמו אחריות, ככל הנראה מחשש לפעולה ישראלית נגדו.

למרות ירי רקטת הגראד ישראל תאפשר היום את מעברן של 195 משאיות המכילות סיוע הומניטרי לרצועת עזה. המשאיות צפויות לעבור דרך מעברי הגבול כרם שלום וקרני. הבוקר התפוצצה רקטת גראד בשטח פתוח במרכז אשקלון. לא היו נפגעים, אך נזק קל נגרם למבנים ולכלי רכב באזור הנפילה. בעקבות ירי רקטת הגראד כינס שר הביטחון אהוד ברק פגישת הערכת מצב בלשכתו בתל אביב.

"יש להגיב באופן חריף"

במהלך אירועי הירי שהפרו את הרגיעה בשבוע האחרון העריכו גורמים במערכת הביטחון כי דווקא פעילים בארגונים קטנים ברצועה הם ששיגרו את הרקטות, בשל התנגדותם להסכם הרגיעה עם ישראל. במערכת הביטחון הצביעו על ועדות ההתנגדות ששיגרו אתמול פצצות מרגמה ועל ארגוני ג'יהאד עולמיים שאחד מהם עמד מאחורי הפיגוע בכיסופים בשבוע שעבר.

"יש להגיב באופן חריף ומיידי על ירי הטילים על ערים וישובים בדרום", כך אמרו הבוקר בליכוד בעקבות הירי לעבר אשקלון. "המשך מדיניות ההבלגה של ממשלת קדימה שוחקת את ההרתעה הישראלית. יש להחליף את מדיניות החולשה של קדימה מול הטרור, במדיניות של עוצמה שתבטיח ביטחון לאזרחי ישראל".

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, אמר בתגובה לירי כי "כנראה שבעזה לא מבינים את הרמזים של צה"ל ברצועה בעקבות הירי ולכן ראוי לעבור לשלב המעשים. צריך להגיב מהאוויר מיד". ח"כ ישראל חסון המתמודד ברשימת קדימה לכנסת אמר כי "כנראה שהמסר בצד השני לא הובן וצריך לעבור מעופרת יצוקה ללבה נזילה".

פרסום ראשון: 7:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully