וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רגיעה של שנה תחל ביום חמישי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.2.2009 / 10:34

רשת 'אל ערבייה' מדווחת שחמאס קיבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, ואף הסכים להצבת כוחות של הרשות הפלסטינית במעברים. ישראל התחייבה לא להתערב בנעשה במעברים

חמאס מקבל את סעיפי ההצעה המצרית להפסקת אש ברצועת עזה. כך דיווחו (ראשון) מקורות לרשת הטלוויזיה "אל-ערבייה". לדבריהם, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן דחה את ביקורו בצ'כיה והוזעק לקהיר לאחר שחמאס הסכים לכך שכוחות של הרשות הפלסטינית יוצבו במעברים וינהלו אותם. בכך נסללת הדרך לרגיעה חדשה שתתחיל ביום חמישי.

המקורות מסרו כי ישראל התחייבה בתמורה, שלא להתערב בנעשה במעברים. לדבריהם, בביקורו בקהיר צפוי אבו מאזן לדון באופן פתיחת מעבר רפיח. עוד טענו המקורות כי בחמישה בפברואר יכריזו הצדדים על גיבוש הסכם רגיעה למשך שנה בין ישראל לחמאס וכי מחר (שני) צפויה משלחת חמאס לשוב לקהיר על מנת למסור את תשובתה הסופית בנושא ההצעה המצרית.

דובר משרד החוץ המצרי חוסאם זכי סרב לאשר או להכחיש את הדיווח ואמר רק כי יש להמתין עד להודעה מחר על תוצאות המאמצים המצריים לגיבוש הסכם רגיעה חדש. כזכור, אתמול מסר דוברו של אבו מאזן כי בכוונתו להגיע היום לקהיר בשל "התפתחויות מפתיעות". לדבריו, אבו מאזן נקרא לקהיר במטרה לעקוב אחר המאמצים לבסס את הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס ברצועה ולקדם את שיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully