וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "החלטת ביהמ"ש הספרדי פוליטית"

29.1.2009 / 22:13

שרת החוץ שוחחה עם עמיתה הספרדי ודרשה ממנו לטפל מייד בתביעה נגד בכירים ישראלים. "מדובר באירוע חמור ומשמעותי בין המדינות"

שרת החוץ ציפי לבני שוחחה הערב (חמישי) עם שר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס ואמרה לו כי "ישראל רואה בחומרה רבה" את החלטת בית המשפט בספרד לפתוח בהליכים נגד בכירים ישראלים על חלקם בחיסול בכיר חמאס סאלח שחאדה בשנת 2002. "השופט הודיע את הודעתו טרם שקיבל את כלל החומרים הרלבנטיים למקרה ואין אלא לקבוע שהחלטתו היא פוליטית ואיננה משפטית", אמרה לבני לעמיתה.

"ממשלת ספרד צריכה להבין כי החלטת השופט לא נוגעת מבחינת מדינת ישראל רק לאנשים נגדם הוגשה התביעה אלא לכל ישראלי שפועל בכדי להגן על מדינתו", הוסיפה לבני. "מדובר באירוע חמור ומשמעותי ביותר בין המדינות וכך על ספרד להתייחס אליו. העניין חייב להיות מטופל באופן מיידי. אני מצפה לקבל את תשובת ספרד על האופן בו ייפתר העניין בהקדם האפשרי".

מורטינוס הבטיח להעביר את חומרת הדברים גם לראש ממשלת ספרד ולעדכן את השרה לבני כבר בימים הקרובים על ההתפתחויות בפרשה. לבני עדכנה בפרטי השיחה את השרים בנימין בן אליעזר ואבי דיכטר. התביעה הוגשה נגד השר בנימין בן אליעזר, מפקד חיל האוויר דאז דן חלוץ, הרמטכ"ל דאז משה יעלון, אלוף פיקוד הדרום דורון אלמוג, ראש המועצה לביטחון לאומי גיורא איילנד, ומייק הרצוג, מזכירו הצבאי של שר הביטחון.

השופט הספרדי פרננדו אנדראו קיבל את התביעה שהוגשה על ידי "המרכז הפלסטיני לזכויות אדם", ואמר כי התקיפה הישראלית נגד שחאדה בשטח המאוכלס בצפיפות על ידי חפים מפשע עשויה להיחשב כפשע נגד האנושות. השופט פועל תחת העקרון האוניברסלי, המאפשר לתביעה בספרד לפעול נגד פשעים הכוללים לכאורה טרור ורצח עם, גם אם בוצעו במדינה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully