וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: "החשדות נגד ליברמן משמעותיים"

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

29.1.2009 / 12:34

משרד היועץ המשפטי לממשלה כתב לתנועת אומ"ץ, כי החקירה נגד יו"ר ישראל ביתנו מתמקדת בחשדות "הנוגעים לחומרים חדשים ". גורמים בישראל ביתנו: "תמוהה העובדה שהדיון נעשה בתקשורת"

החשדות נגד יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, "משמעותיים". כך נאמר במכתב מטעם היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לתנועת אומ"ץ. לפי המכתב, ליברמן נחקר בחשד לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון. "החקירה כיום מתמקדת בחשדות הנוגעים לחומרים חדשים יחסית, שהגיעו לראשונה בשנת 2006, לרבות חומרים שנתפסו ונתקבלו במהלך השנה האחרונה", נאמר במכתב.

תנועת אומ"ץ פנתה בתחילת השבוע למזוז וביקשה כי לאור ההתפתחויות האחרונות יפרסם משרד היועץ המשפטי את הממצאים החדשים ואופי החשדות נגד ח"כ ליברמן, כדי שהציבור ישתכנע שגורמי אכיפת החוק פעלו במקרה זה ללא משוא פנים וללא שיקולים זרים. הפנייה נעשתה בשל העובדה שהחקירות נגד ליברמן חודשו שבועיים בלבד לפני הבחירות לכנסת: "מן הראוי שציבור הבוחרים יידע מראש במה נחשד ח"כ ליברמן ובהתאם לכך יקבע עמדתו לכאן או לכאן", כתבה התנועה.

במכתב התשובה, משרד היועץ המשפטי לממשלה גם שולל את הטענה לפיה מדובר בחקירה בת עשר שנים. "הטענה אינה מדויקת בלשון המעטה", נכתב בו. באשר לעיתוי החקירה הוזכר כי הנחיה קודמת של היועץ המשפטי לממשלה קובעת שפעילות רשויות אכיפת החוק השונות בתקופת ערב בחירות תתנהל כסדרה גם ביחס להליכים בעניינם של נבחרי ציבור ומועמדים לבחירה.

בתחילת השבוע התייחס גם פרקליט המדינה משה לדור לעיתוי החקירה נגד ליברמן ואמר, כי "הבחירות שעומדות על הפרק אינן צריכות להשפיע על קצב חקירה, אלא במקרים נדירים וזה לא המקרה". עוד אמר לדור, כי הביקורת על עיתוי החקירה היתה מגיעה גם אם הרשויות היו מחליטים להמתין שבועיים ולבצע את החקירה לאחר הבחירות. "אני סבור", אמר, "שאין שחר להטחת ההאשמות של ליברמן על כך שבכל מערכת בחירות יש חקירה נגדו. אני מצפה להאמין למשטרה ולפרקליטות ולהחלטה המשותפת שלהם ושל היועץ המשפטי לממשלה, ששיקול כזה לא עובר במוחם. בפרשה כזאת עוסקים עשרות אנשים, אתם מעלים על דעתכם שאפשר לרכז תכנון משותף שלפיו תתאפשר מזימה כזאת בלי שהיא תתפוצץ?".

ליברמן סרב להגיב לדברים, אולם גורמים בישראל ביתנו אמרו לוואלה! חדשות: "אנחנו מביעים תמיהה נוכח העובדה שהדיון נעשה באמצעות התקשורת. מתעוררת גם השאלה מדוע זה נעשה עשרה ימים לפני הבחירות לכנסת".

"קשה להעריך מתי יתקבלו החלטות"

בתוך כך, פרקליטות המדינה הגישה היום לבג"ץ את תשובתה לעתירה שהגיש ח"כ אביגדור ליברמן בעניין החקירה הפלילית נגדו בשנים האחרונות. ליברמן הגיש בחודש יולי האחרון עתירה לבג"ץ, בה הוא דורש כי תתקבל החלטה בעניין החקירה הפלילית נגדו המתנהל כבר למעלה מעשר שנים.

המדינה, באמצעות עו"ד דנה בריסקמן, מבקשת לדחות את העתירה בטענה כי משטרת ישראל ופרקליטות המדינה העוסקים בסוגייה פועלים באופן שיטתי ומהיר על מנת לקבל החלטות בהקדם האפשרי. "לאור מורכבות החקירה בעבירות כלכליות, היקף החומר והמעורבים מחד גיסא, וחומרת החשדות העולים מאידך גיסא, וכן לאור העובדה כי בעקבות חיקורי דין שנעשו, חומרים רבים הגיעו לרשות משטרת ישראל רק לאחרונה, קשה בשלב זה להעריך מתי יתקבלו החלטות בתיקים אלו", נכתב בתשובה.

המדינה מזכירה כי בחודש אוגוסט האחרון התקבלה החלטה לגבי חלק מהחשדות נגד ליברמן והוחלט על סגירת התיק נגדו בגין עבירות על חוק מימון מפלגות בשל היעדר ראיות מספיקות לאישום. כמו כן, הוחלט על סגירת התיק המייחס לליברמן חשדות בעבירות של מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד בנוגע למפלגת "ישראל ביתנו" והתיק בעניין מתן שוחד לאיש העסקים דוד אפל.

"משמעות הדברים", נכתב, "היא כי החקירה כיום מתמקדת בחשדות הנוגעים לחומרים חדשים שהגיעו בשנת 2006, לרבות חומרים שנתפסו ונתקבלו במהלך השנה האחרונה. עולה אם כן, כי טענתו של העותר כי חלפו למעלה מעשר שנים טרם התקבלה החלטה בעניינו אינה מדוייקת". הדיון בעתירה נקבע ל-9 בפברואר, יום לפני הבחירות לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully