וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגששים תמיד סופגים אש ראשונים"

יהושע בריינר

27.1.2009 / 15:01

גורם צבאי אמר לאחר הפיגוע בכיסופים, בו נהרג גשש צה"ל, כי "הגששים הם העיניים של הכוח". זהו הגשש ה-4 שנהרג בעזה בשנים האחרונות

גשש צה"ל שנהרג הבוקר (שני) כתוצאה מהתפוצצות מטען חבלה סמוך למעבר כיסופים הינו הגשש הרביעי שנהרג בשלוש השנים האחרונות ברצועת עזה. באפריל האחרון נהרג סמל מנהאש אלבניאת, תושב כסייפה כאשר כוח של גבעתי הסתער לעבר חוליית חמושים פלסטינית במרכז הרצועה. בנוסף לאלבניאת נהרגו עוד שני חיילים. חודש קודם לכן, נהרג בהתפוצצות מטען חבלה, גם כן באיזור כיסופים, גשש בדואי, בן 37, המתגורר בדרום. באירוע נהרג חייל נוסף מכוח גבעתי.

בספטמבר 2006 נהרג גשש נוסף, בן 44, המתגורר ביישוב לא מוכר בפזורה הבדואית בדרום מירי של צלף פלסטיני במהלך פעילות צה"ל במחנה הפליטים אל מואסי שבמרכז הרצועה.

מרבית משפחות ההרוגים הבדואים, כמו זו של הגשש שנהרג היום, מסרבות לפרסם את שמם של יקיריהם. "בסופו של דבר זו החלטה של המשפחה שיכולה לנבוע ממספר סיבות", מסביר ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, "ייתכן ויש למשפחה קרובים המתגוררים בעזה או ברפיח והם אינם רוצים שידעו שהוא משרת בעזה או פעל באיזור. ייתכן גם שיש איזושהי בושה בקרב המשפחה. בכל מקרה, אין חשש שיפגעו בהם בתוך העדה, כי אף אחד לא ייפגע אצלנו באדם אחר בגלל שהוא משרת בצבא".

"הגששים הם העיניים של הכוח", אמר גורם צבאי לוואלה! חדשות, "בלעדיהם הכוח לא זז בכלל. הם מסוגלים לקרוא את הקרקע יותר טוב מכל יראלי אחר בגלל שהם חיים את השטח. יש להם חושי מחודדים שאי אפשר להחליף באמצעים טכנולוגיים, ולכן הם תמיד נמצאים בראש הכוח, לצד המפקדים, ולכן לצערנו הם מקבלים את מכת האש הראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully