וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לאולמרט: "להגיב מייד באופן צבאי"

27.1.2009 / 15:51

שרת החוץ הגיבה לפיגוע בכיסופים בו נהרג חייל צה"ל. "יש להגיב ללא קשר לזהות היורה. לאירוע משמעויות חמורות מבחינתנו"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן. עריכת וידאו: ענת ברק)

שרת החוץ ציפי לבני שוחחה אחר הצהריים (שלישי) עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בנוגע לפיגוע שאירע הבוקר במחסום כיסופים, בו נהרג חייל צה"ל ושלושה חיילים נוספים נפצעו ואמרה לו כי על ישראל להגיב מיידית באופן צבאי. לדבריה, יש להגיב ללא קשר לזהות היורה ובהתאם למשוואה החדשה ולהחלטות פורום השלישייה. לבני הנחתה את משרדה לתדרך את השגרירים הזרים בארץ לגבי האירוע ולגבי מה שהגדירה "משמעויותיו החמורות מבחינת ישראל".

"אמרתי עוד לפני המבצע בעזה שכשמכים בנו ופועלים נגדנו צריך לפעול בחזרה", אמרה לבני מוקדם יותר במפגש עם סטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה. "שינוי המשוואה תלוי לא רק במה שעשינו אלא גם במה שנעשה עכשיו. ואני אומרת - אם מישהו יורה לעברנו או מניח מטען או מבריח נשק, וזה לא מעניין אותי איזה ארגון ביצע את זה - ישראל צריכה להגיב. המבחן הזה הוא במעשים, לא בדיבורים, וזה נכון גם ליום הזה".

"הפסקת אש חייבת להיות דו-סטרית"

מדובר בתקרית הראשונה מאז שחיילי צה"ל השלימו את היציאה מרצועת עזה. מטען חבלה התפוצץ צפונית למחסום, שעה שהרכב הצה"לי עלה עליו, וככל הנראה גרם להפעלתו. שר הביטחון אהוד ברק אמר כי "מדובר בפיגוע קשה, אי אפשר לקבל אותו ואנחנו נגיב אליו, אך אין טעם לפרט כאן את התגובה שלנו". בעקבות הפיגוע הוחלט על סגירת המעברים לרצועה, ועצירת מעבר הסחורות מישראל לעזה. היום היו אמורות לעבור 180 משאיות דרך מעברי קרני וכרם שלום.

שר התשתיות פואד בן אליעזר אמר כי "מדובר ביום קשה. אחרי שקרה מה שקרה בכיסופים וכתוצאה מכך אחד הבנים שלנו נהרג. אי אפשר לעבור לסדר היום, חייבים להבין דבר אחד, כשמחליטים על הפסקת אש זה חייב להיות דו סטרי. אנחנו מפסיקים לחימה לאור בקשת העולם, ואילו הם אורבים לחיילנו. אני מצפה לתגובה ותגובה חריפה".

ח"כ יצחק אהרונוביץ מישראל ביתנו, אמר כי ישראל צריכה להגיב בצורה שתכאיב לצד השני. "הפיגוע בכיסופים הוא תוצאה של מבצע צבאי מוצלח שהסתיים טרם זמנו עקב החלטה מדינית כושלת ומבלי שהושגה הכרעה ברורה. התגובה חייבת להיות קשה נחושה וכואבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully