וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צה"ל נהרג בפיגוע סמוך למחסום כיסופים

יהושע בריינר וניר יהב

27.1.2009 / 12:50

גשש צה"ל נהרג, קצין בדרגת סרן נפצע קשה ושני חיילים נפצעו קל מפיצוץ מטען חבלה שהופעל נגד סיור צה"ל צפונית למעבר כיסופים. ברק: "מדובר בפיגוע קשה ואנחנו נגיב בהתאם"

(צילום: שי מכלוף ורויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

גשש צה"ל נהרג הבוקר (שלישי) וקצין נוסף נפצע קשה ממטען חבלה שהתפוצץ צפונית למחסום כיסופים ברצועת עזה. ככל הנראה, הרכב עלה על המטען ואז הוא הופעל. שני חיילים נוספים נפצעו באורח קל. הפצועים פונו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע והודעה נמסרה למשפחות החיילים.

מדובר בתקרית הראשונה מאז שחיילי צה"ל השלימו את היציאה מרצועת עזה. שר הביטחון אהוד ברק אמר כי "מדובר בפיגוע קשה, אי אפשר לקבל אותו ואנחנו נגיב אליו, אך אין טעם לפרט כאן את התגובה שלנו". בעקבות הפיגוע הוחלט על סגירת המעברים לרצועה, ועצירת מעבר הסחורות מישראל לעזה. היום היו אמורות לעבור 180 משאיות דרך מעברי קרני וכרם שלום.

הסוף להפסקת האש?

החייל ההרוג הינו נגד מגדוד חרוב. הגדוד פועל בדרך כלל בגדה המערבית. במהלך מבצע "עופרת יצוקה" הצטרפו לוחמי הגדוד ללחימה בעזה, בעיקר כדי לאבטח את גדר המערכת, כסיוע לכוחות שפעלו בעומק הרצועה. בעוד ימים אחדים הם צפויים לסיים את הפעילות בעזה ולחזור לגדה.

מקורות פלסטינים דיווחו כי חקלאי פלסטיני נהרג מתקיפות חיל האוויר לאחר התקרית, בצה"ל הכחישו כי חיל האוויר תקף באזור. פלסטינים המתגוררים סמוך לאזור סיפרו כי הבוקר הם הבחינו בקבוצה של שניים או שלושה חמושים מתקרבים לגדר המערכת, בחסות הערפל. מעט לאחר השעה 08:00 הם שמעו פיצוץ ולאחריו חילופי אש. לדבריהם, הם לא ראו את החמושים חוזרים לרצועה. לאחר מכן הם הבחינו במסוק של צה"ל ובכוח רגלי שנכנס לשטח הרצועה ומעט לאחר מכן נשמעו שני פיצוצים עזים בעיר עזה.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס, ברכה על התקרית בכיסופים שבה הופעל מטען חבלה נגד חיילי צה"ל. דובר מטעם הזרוע, אבו חמזה, הבהיר כי ארגונו לא קשור לתקרית אך הוסיף כי ישראל לא מילאה אחר הפסקת האש בכך שהרגה מספר חקלאים בימים האחרונים. "לאור זאת אנו מברכים על הפעולה משום שלפלגי התנגדות יש זכות טבעית להגיב על כל מתקפה ישראלית".

לפני שבוע כשהחלו חיילי צה"ל לצאת מרצועת עזה כחלק מהפסקת האש, נפתח ירי לעבר חיילים סמוך לגדר המערכת דרומית לכיסופים. לא היו נפגעים. ארגון חמאס ושאר הפלגים הפלסטינים הכריזו לפני כשבוע על קבלת היוזמה המצרית ועל קבלת הפסקת אש מיידית ברצועת עזה.

לפני שלושה חודשים התפוצצו סמוך למעבר כיסופים שני מטעני חבלה. המטען הראשון הופעל נגד סיור של כוח צנחנים שסייר סמוך למעבר. זמן קצר לאחר הפיצוץ הראשון הופעל מטען שני. בשני המקרים לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לגדר המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully