וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההצתות בנצרת - בגלל הסתה אנטי-ערבית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.1.2009 / 10:30

ראש עיריית נצרת, ראמז ג'ראייסי, לא הופתע ממעצרם של תשעה תושבי נצרת עילית שחשודים בהצתת מכוניות של תושבי עירו. "הטרנספר הפך להיות לגיטימי"

"מדובר בתופעה מסוכנת", כך אמר הבוקר (שני) ראש עיריית נצרת ראמז ג'ראייסי, לאחר שנודע כי תשעה צעירים מנצרת עילית נעצרו בחשד להצתת כלי רכב של ערבים מנצרת. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר ג'ראייסי שהוא סבור כי "המעשים הללו ניזונים מאווירת ההסתה האנטי-ערבית לא רק באזור שלנו אלא בכלל".

ג'ראייסי ייחס למפלגת ישראל ביתנו הסתה נגד הציבור הערבי. לדבריו, "כשרעיון הטרנספר הופך להיות לגיטימי בהווי הפוליטי הישראלי וכשיש אווירה שמביעה ספק בלגיטימיות האזרחות של הערבים, אינני מופתע שתופעות כאלה מתרחשות. מפלגתו הגזענית של אביגדור ליברמן מתחזקת בנצרת עילית ומספר אנשי ימין אף ניסו לפגוע בפעילי חד"ש שקיימו כנס בעיר".

עם זאת, ג'ראייסי הביע תקווה כי פרשת ההצתות לכאורה מייצגת תופעה שולית שאינה מאפיינת את האווירה באזור והוסיף כי הוא "מצפה שגם מנהיגי נצרת עילית, לרבות ראש העירייה, ייצאו עם עמדה מאוד ברורה בגנות המעשים המיוחסים לחבורה הזו".

ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו, אמר הבוקר כי "אנו רואים בחומרה כל מעשה של אלימות מכל סוג שהוא, בוודאי על רקע לאומני נגד ערבים או יהודים כאחד. עם זאת, נצרת עילית היא עיר יהודית שמקיימת דו קיום בחיי היום יום עם מיעוט ערבי שחי בה ומצליחה לשמור עליו. התופעה עצמה היא שולית ואין בה כדי לייצג את כלל התושבים בעיר".

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה, כי "ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן מגנים כל מעשי אלימות שבוצעו על ידי אזרחים כנגד אזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully