וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 רשתות בריטיות יפרסמו את התשדיר למען עזה

בעקבות הלחץ הגובר על ה-BBC לחזור בה מסירובה לפרסם את התשדיר, הודיעו ITV וערוץ 4 כי "השתכנעו שמדובר בצורך הומניטרי דחוף"

נמשכת הסערה בבריטניה בעקבות סירובו של תאגיד השידור הבריטי BBC לפרסם תשדיר הקורא לתרום כסף לצדקה עבור הפלסטינים ברצועת עזה. רשת הטלוויזיה ITV וערוץ 4 הבריטי הודיעו הערב (שבת) כי ישדרו את התשדיר למען תושבי עזה, על רקע הלחץ הגובר מצד הממשל והציבור על רשת BBC.

במהלך היום תקפו שרים בממשלת בריטניה בחריפות את החלטת התאגיד וקראו לקברניטיו לבחון אותה מחדש. חברי פרלמנט החלו בהחתמת בקשות לגינוי BBC בפרלמנט כבר בישיבתו הקרובה ביום שני. במקביל, הפגינו כ-5,000 אזרחים נגד החלטת BBC מול משרדי בתאגיד ובכיכר טרפלגאר בלונדון.

לטענת תאגיד השידור הבריטי, התשדיר של הוועדה למצבי חירום (DEC), שקורא לסייע לפלסטינים, עלול לעורר מחלוקת ולפגוע במחויבות הרשת לניטרליות. בנוסף, טוענים ברשת כי ספק רב אם הסיוע ההומניטרי בכלל יגיע ליעדו.

דובר ITV מסר היום כי "מתוך שיקול זהיר ולאחר התייעצות עם רשתות אחרות, הגענו להסכמה רחבה, לפיה רשת ITV תשדר את התשדיר". מערוץ 4 נמסר כי "קיבלנו את עמדת יוזמי התשדיר כי מדובר בצורך דחוף בסיוע הומניטרי, ואנו מאמינים כי צורך זה צריך לקבל קדימות על פני כל שיקול אחר".

הקבינט הבריטי נגד BBC

שר הבריאות הבריטי, בן ברדשאו, אמר היום כי החלטת ה-BBC "אינה ניתנת להסבר". הוא הביע חשש, כי היא נובעת מחששו של התאגיד מפני הרשויות בישראל, וקרא למנהליו "לעמוד באומץ" מולן.

גם השר לפיתוח בינלאומי, דאגלס אלכסנדר, אמר כי ה-BBC קיבל את ההחלטה הלא נכונה. לדבריו, על התאגיד "להכיר בסבל האנושי העצום ולהזים את החשש שעלול להיווצר, לפיו סבלם של תושבי עזה אינו נלקח ברצינות כמו סבלם של אחרים".

"לא חשבתי שאראה את היום שבו ה-BBC יסרב לשדר פנייה הומניטרית", אמר טוני בן, לשעבר שר בממשלת בריטניה. "אני יודע למה זה קרה. כי ציפי לבני, שרת החוץ הישראלית, אמרה שאין משבר הומניטרי בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully