וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא מעזה: "עכשיו הזמן להציל חיים"

נעמה טלמור

18.1.2009 / 15:58

ד"ר עז א-דין אבו אל עייש, שאיבד 3 מבנותיו, אמר לוואלה! חדשות כי על המנהיגים ללמוד מהטרגדיה שלו ולוודא שלא יהיו יותר קורבנות

ד"ר עז א-דין אבו אל עייש מעזה מסתובב מאז יום שישי האחרון בין שלוש המיטות של בני משפחתו בבית החולים "שיבא" בתל השומר. טרוט עיניים, בוכה ללא הרף, מתראיין לתקשורת הישראלית והעולמית כדי לספר על מה שהפך בין רגע מהטרגדיה הפרטית שלו לסיפור אנושי קשה של המלחמה בעזה, יהודים וערבים כאחד. "שילמדו מזה לקח בהנהגה בישראל, אני מתחנן שאלה יהיו הקורבנות האחרונים. צריך עכשיו לחשוב על הצלת חיים, על כל מי שנמצא שם ופה ופצוע", אמר ד"ר אבו אל עייש לוואלה! חדשות.

"הבת שלי עם פגיעה קשה בעין", אמר. "האחיינית שלי מאושפזת בטיפול נמרץ, ואחי סובל מפגיעות אורטופדיות. איבדתי את עולמי, וכל מה שאני מבקש מברק, אולמרט, ואשכנזי שיגידו את האמת. אם זו הייתה טעות, אז שיגידו שזו טעות". מצבם של בני משפחתו נותר בעינו מאז הגיעו לבית החולים ביום שישי האחרון, אחייניתו נאבקת על חייה ומצבה קשה מאוד. הרופאים נלחמים להציל את עינה של בתו.

"עברתי בחיים שלי כל מיני אירועים קשים, אבל כל הזמן הסתכלתי קדימה", ממשיך ד"ר אבו אל עייש. "עבדתי על מה שאני יכול להשקיע בו, ומה שלא יכולתי לא התאמצתי. ככה גידלתי את הבנות שלי שעכשיו הן מתות", הוא נחנק מדמעות, "ואני יודע, ככה אמשיך לחנך את הילדים שלי, בדיוק באותה הדרך, למרות כל מה שקרה". ד"ר אבו אל עייש איבד 3 מבנותיו ואחיינית. ביסאן בת ה-20 , מייאר בת ה-15 איה בת ה-13.5 ונור, אחייניתו בת ה-17.

"לא להאמין איזו אהבה הוא מקבל"

"הם רק רצו ללמוד", מספר אחמד משהראוי, חבר מועצת עיריית תל אביב יפו שנמצא לצידו של הרופא בבית החולים מאז הגיע ד"ר אבו אל עייש לארץ. "אשתו של הד"ר נפטרה רק לפני ארבעה חודשים מסרטן. בתו הבכורה אמרה לו: אבא אתה תמשיך בעבודתך בסורוקה ואני אהיה פה בתור אמא לילדים הקטנים. הם ישבו כל המשפחה יחד דקות לפני ההפגזה ודיברו על החלומות שלהם ללמוד בחו"ל, לעבוד, להיות מאושרים. אז החליט ד"ר אבו אל עייש לשחק עם בנו הקטן ועבר לחדר השני ופתאום נשמע כל נפץ עז, זה היה פגז הטנק הראשון ישירות לחדר בו ישבו בנותיו ואחרי זה השני. ברגע חרב עליו כל עולמו".

ד"ר אבו אל עייש מספר כי, מאז החלה הלחימה בעזה שימש כשליח של עיתונאים ישראלים שהתעדכנו בעזרתו במצב בעזה ודוחה מכל וכל את טענות צה"ל כי הבית הופגז מאחר שנורו ממנו יריות. "בישראל אומרים שהיו בבית שלי צלפים. הייתי ישר מדווח על זה לעיתונאים הישראלים, כי אני יודע שזה מסוכן לי אם באמת זה מה שהיה, זה פשוט לא נכון", מספר ד"ר אבו אל עייש.

"אני רופא שעבד בנושא של פוריות", אמר. "פחדתי תמיד לספר לאישה שהתוצאות של ההפריות שליליות. אני רוצה שניצור חיים ולא מוות משני הצדדים". ד"ר אבו אל עייש התגורר בבית להיא עם שמונת ילדיו (2 בנים ו-6 בנות) שהקטן מביניהם רק בן 6. כעת נותר לו לגדל לבדו חמישה ילדים.

"זה מדהים לראות את הכמויות של האנשים שהגיעו לפה, חיבקו אותו ונישקו אותו, פרופסורים מרחבי הארץ, ראשי פקולטות, שחלקם הכירו אותו מתחום הרפואה. רק לראות את גילויי הסימפטיה הזו ערבים ויהודים כאחד, זה פשוט לא יאומן", ממשיך משהראוי, "לא להאמין אבל ד"ר אבו אל עייש פשוט לוקח את הטרגדיה שלו בשביל להעביר את הדברים שהוא מאמין בהם. לא להאמין איזו אהבה הוא מקבל, ואיזו אהבה וכוחות הוא נותן לכולם דווקא עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully