וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר הירדני הוחזר לעמאן במחאה על המבצע

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.1.2009 / 0:22

עלי עאייד עזב את ישראל בסוף דצמבר ומאז לא שב לארץ. על פי ההערכות, ההחלטה על הישארותו בירדן התקבלה על ידי המלך עבדאללה

ירדן החזירה את שגרירה בישראל לירדן כאות מחאה נגד המבצע ברצועת עזה. השגריר הירדני עלי עאייד עזב את ישראל בסוף דצמבר כדי להשתתף בכנס בעמאן, ומאז לא שב לארץ. ההערכה היא כי ההחלטה על הישארותו בירדן התקבלה על ידי המלך עבדאללה כמחאה על המבצע בעזה.

דובר משרד החוץ לתקשורת ישראלית יוסי לוי מסר כי "על פי הידוע לנו, שגריר ירדן נסע לעמאן בסוף דצמבר לכנס שגרירים. על פי דיווחים בתקשורת, הוא לא חזר מאז לישראל והאריך את חופשתו. איננו נכנסים לספקולציות כלשהן בנוגע לעבודתו של השגריר הירדני. אנו מציעים שהשאלות יופנו אל שגרירות ירדן בישראל".

בכירים ירדנים מתחו ביקורת חריפה על המבצע בעזה מאז תחילתו. ביום ראשון איים ראש ממשלת ירדן, נאדר א-ד'הבי, כי לאור פעולת צה"ל ברצועת עזה, "תשקול ירדן לבחון מחדש את יחסיה עם ישראל". לפי הדיווח, א-ד'הבי אמר בנאום בפרלמנט הירדני כי ממשלתו "שומרת לעצמה את כל האופציות, ביניהן בחינה מחדש של יחסיה עם ישראל, מתוך כוונה לשמור על האינטרס העליון".

לפני כשבועיים הצית חבר פרלמנט ירדני את דגל ישראל במהלך ישיבת הזדהות עם תושבי עזה. חברי פרלמנט נוספים חתמו על עצומה שקראה לגרש את השגריר הישראלי מעמאן ולהשיב את השגריר הירדני מתל אביב. במהלך השבועיים האחרונים נערכות בעמאן הפגנות מחאה רבות נגד פעולת צה"ל בעזה. כוחות הביטחון הירדנים מתעמתים באלימות לא פעם עם המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully