וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "ממשלת לבנון אחראית לכל ירי משטחה"

יהושע בריינר קובי מנדל וניר יהב

8.1.2009 / 11:26

2 קטיושות נורו לגליל המערבי. אחד הטילים פגע בבית אבות בנהריה. 3 נפצעו קל. צה"ל: "גורמים פלסטינים רוצים לגרור את לבנון למלחמה"

(צילום: דמיטרי זוזוליה ורויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

שתי רקטות נורו הבוקר (חמישי) מלבנון לעבר הגליל המערבי. אחת הרקטות פגעה ישירות בבית אבות בנהריה והשאר נפלו מזרחית לעיר. כתוצאה מהירי שלושה בני אדם נפצעו באורח קל וכמה לקו בחרדה. כל הפצועים פונו לטיפול בבית החולים בנהריה, שהעלה כוננות בעקבות הארועים. צה"ל הגיב למטח הרקטות בירי פגזי תותחים לעבר מקורות הירי ובפיקוד צפון הוחלט לקיים הערכת מצב מיוחדת בעקבות הארועים. עד כה שום ארגון לא נטל אחריות עלה ירי, אך ארגונו של אחמד ג'יבריל, ארגון פלסטיני, אמר כי הוא "אינו מכחיש שהוא אחראי לירי".

דובר צה"ל מסר בעקבות ירי הקטיושות, כי "גורמים פלסטינים מעוניינים לגרור את לבנון למלחמה. אנו רואים את ממשלת לבנון וצבא לבנון כגורם האחראי למניעת ירי לעבר ישראל".

אברהם רביב, פרמדיק במד"א שטיפל בפצועים בבית האבות, אמר לוואלה! חדשות: "ביצענו סריקות במבנה, הוא היה אפוף בעשן ומים שזרמו מצינורות שהתפוצצו. במקום זוהו שלושה פצועים, אשר נפלו ונחבלו ו-12 נפגעי חרדה, פינינו את כולם לבית החולים בנהריה".

בעקבות המטח, העלה מגן דוד אדום את הכוננות בצפון. פיקוד העורף הורה לתושבים באזור להישאר בקרבת חדרי ביטחון ובסמוך למרחבים מוגנים וביקש מהתושבים לפתוח את המקלטים. כמו כן, הוחלט על ביטול הלימודים בנהריה ובשלומי. תושבים מדווחים כי האזעקה לא נשמעה. גורמי ביטחון מעריכים כי לא חיזבאללה הוא שירה את הטילים, אלא ארגון פלסטיני או מה שמכונה ג'יהאד עולמי והעובדה שתגובת צה"ל היתה מיידית מלמדת על שינוי במדיניות של הצבא בנוגע לירי טילים לעבר ישראל.

ראש הממשלה אהוד אולמרט התעדכן על הירי, והוא ממשיך להתעדכן ולקבל דיווחים. יש לציין כי בכל הישיבות שקדמו למבצע "עופרת יצוקה", כל הגורמים ציינו את האפשרות שיהיה ניסיון לחימום הגזרה הצפונית, ולכן הצבא העלה את הכוננות גם שם.

באל-ג'זירה דיווחו מפי מקורות ישראלים שהעריכו כי לא מדובר בירי שביצע חיזבאללה. בנוסף, גורמי ביטחון לבנונים אישרו כי נורו משטחם בין שלוש לחמש רקטות לעבר ישראל. מקורות לבנונים מדווחים כי צבא לבנון העלה את רמת הכוננות שלו למקסימלית בדרום לבנון.

"לא פוחדים מחיל האוויר"

אתמול איים מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה על ישראל שלא לפתוח חזית נוספת בצפון. "איננו חוששים ואיננו פוחדים מהמטוסים של ישראל", אמר. "איננו חוששים גם מהאיומים שלכם. אנו ערוכים ומוכנים לכל מתקפה. אם תבואו לבתים שלנו, תגלו שמלחמת לבנון השנייה היא פיקניק לעומת מה שמצפה לכם כעת".

בימים האחרונים הגבירו במערכת הביטחון את הכוננות בגבול הצפון מחשש כי אחד הארגונים הפלסטיניים הפועלים באזור ינסו לירות רקטות אל עבר יישובי הצפון בתגובה לפעולת צה"ל בעזה. גם האפשרות שחיזבאללה ינסה לחמם את הגבול עלתה על הפרק אולם במערכת הביטחון העריכו את האפשרות הזו כנמוכה. בימים האחרונים התבקשו החיילים בצפון לשמור על דריכות גובהה מחשש לחימום הגבול.

ביום שלישי דיווח העיתון "אל-חיאת" כי חיזבאללה העלה את הכוננות לרמה מכסימלית בדרום לבנון. לפי הדיווח, "חיזבאללה לוקח ברצינות את המסרים שמעבירים בכירי צה"ל, שהאחרון שבהם היה הודעתו של שר הביטחון אהוד ברק שגייס אלפי חיילי מילואים כדי לשלוח את רובם לחזית הצפונית", נמסר. מקורות העיתון מסרו כי חיזבאללה עוקב אחר תנועות צה"ל לאורך הגבול עם לבנון.

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

עדכון ראשון: 07:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully