וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ: "חמאס ספג פגיעות קשות"

31.12.2008 / 12:12

בדיון בקבינט בנוגע לפעולה בעזה, אמר דיסקין כי חמאס הותקף באופן שלא הותקף מעולם. "פעילי חמאס רבים מתחבאים בבתי חולים"

הקבינט מתכנס בשעה זו בירושלים ודן בתקיפת צה"ל בעזה ובמצב בדרום הארץ. הישיבה צפויה להסתיים בשעות הצהרים ומשתתפים בה בין היתר שרי הממשלה, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

ראש השב"כ יובל דיסקין אמר במהלך הדיון בקבינט, כי פעילי חמאס רבים מתחבאים בבתי החולים. לדבריו, "חלק מהפעילים מסתתרים בבית החולים "שיפא" וחלקם בבית חולים ליולדות ואחדים מהם מסתובבים בבגדי רופאים". דיסקין אמר לשרים כי מעבדות הפיתוח של החמאס הושמדו כליל. ונגרם נזק משמעותי לעשרות מנהרות שבהן הוברחו אמצעי לחימה. "חמאס הותקף באופן שלא הותקף מעולם ונגרמו לו נזקים קשים והמשילות שלו בעזה נפגעה", אמר.

עוד ציין דיסקין, כי "פעילי החמאס הפכו עשרות מסגדים למחסני נשק ולמרכזי פיקוד ושליטה, בהנחה שישראל לא תתקוף במקומות הללו. חמאס מנסה להשמיש מנהרות כדי שיוכל למלט את פעיליו למצרים". בישיבת הקבינט, השרים שומעים סקירות מראשי מערכת הביטחון על המשך הלחימה בעזה. נכון לשעה זו, נראה כי האופציה הצרפתית של הפסקת אש לא עומדת על סדר יומו של הקבינט.

אמש דנו ראש הממשלה אהוד אולמרט, שרת החוץ ציפי לבני ושר הביטחון אהוד ברק עם ראשי מערכת הביטחון בין היתר בהצעת צרפת להחיל הפסקת אש זמנית, אולם ראש הממשלה הטיל איפול תקשורתי מלא על הדיון.

משרד החוץ הגיב היום ליוזמת צרפת וכינה אותה "בלתי מציאותית". דובר משרד החוץ יגאל פלמור אמר כי "ההצעה לא כוללת הבטחות לכך שחמאס יפסיק את ירי הרקטות וההברחות. זה בלתי מציאותי לצפות מישראל לנצור את האש ללא מכניזם שיאכוף את הירי והטרור של חמאס". עם זאת, פלמור הוסיף כי ישראל עדיין לא דחתה את ההצעה. גורם רשמי נוסף אמר כי ייתכן שהצרפתים יכניסו שינויים בהצעה.

על פי הערכה, משרד הביטחון המליץ לאולמרט לבחון את ההצעה בחיוב על מנת שיהיה ניתן לבחון את המשך הפעולה ובעיקר את תחילת הפעולה הקרקעית. שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר הציע להכריז על הפסקת אש של 48 שעות כדי להעביר סיוע הומניטרי לרצועת עזה. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי צפוי להגיע בשבוע הבא לאזור כדי לקדם את ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully