וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המשך הירי: יואץ המיגון בעוטף עזה

יהושע בריינר, שי מכלוף וניר יהב

21.12.2008 / 20:41

לאחר ש-15 קסאמים נורו לעבר מערב הנגב משעות הבוקר, הורה סגן שר הביטחון מתן וילנאי לזרז את שיפוץ המקלטים ולהציב מיגוניות בשטחים חקלאיים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

.

סגן שר הביטחון מתן וילנאי הורה הערב (ראשון) לזרז את שיפוץ המקלטים ביישובי עוטף עזה ולייצר 50 מיגוניות ייחודיות לחקלאים. ההוראה ניתנה בעקבות נפילת רקטת קסאם הבוקר בשטח נתיב העשרה, שגרמה לפציעתו של חקלאי אחד. במהלך הרגיעה שופצו בסך הכל כמאה מקלטים ציבוריים מתקציבי מערכת הביטחון, והוצבו 56 מיגוניות בשטחים חקלאיים.

גורמים במערכת הביטחון מסרו היום כי הם מנסים לזרז את המשך מיגון הבתים ביישובי האזור, וממתינים כעת להעברת התקציב הדרוש ממשרד ראש הממשלה למשרד הבינוי והשיכון.

מוקדם יותר, שלחו ראשי המועצות בנגב המערבי מכתב לראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון אהוד ברק ושר האוצר רוני בר און, בו קראו ליישומה המיידי של החלטת הממשלה למגן את בתי התושבים באזור. "על ממשלת ישראל להבין את המציאות הקשה המתקיימת ביישובינו המופגזים באופן קבוע, לעתים ללא התרעה, ואת המועקה שהולכת ונצברת בקרב התושבים", כתבו ראשי המועצות. הם מוחים על כך שבהחלטת הממשלה נקבע שפרויקט מיגון הבתים ייפרס על פני שלוש שנים לפחות, ולא בשלב אחד כפי שדורשים ראשי המועצות.

משעות הבוקר נפלו 15רקטות קסאם בנגב המערבי. רקטת קסאם התפוצצה בערב בתוך יישוב בתחום המועצה האזורית שער הנגב. מספר אנשים לקו בחרדה, וטופלו במקום. שלוש רקטות נוספות נפלו במועצה האזורית אשכול ושתי רקטות קסאם נפלו סמוך לאזור התעשייה באשקלון. קודם לכן, נורה מטח נוסף של ארבע רקטות קסאם לעבר שדרות וסביבתה. אחת הרקטות פגעה ישירות בבית בעיר. ששה תושבים לקו בחרדה והועברו לטיפול בבית החולים "ברזילי" באשקלון. בנוסף, עובד זר מתאילנד נפצע הבוקר באורח קל מנפילת פצצת מרגמה במושב נתיב העשרה. הפצוע פונה על ידי מגן דוד אדום לקבלת טיפול בבית החולים "ברזילי" באשקלון. במקום נגרם נזק למספר חממות.

בתוך כך, דיווחו מקורות פלסטינים, כי אישה פלסטינית נפצעה הערב בתקיפת צה"ל ממזרח לבית חנון שבצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר, כי האירוע אינו מוכר לצה"ל.

"ההרגשה היא של רולטה"

"בן אדם בונה בית גדול ומגדל בו שלושה ילדים ובגלל המצב הם עוזבים את הבית ולא באים לבקר", אמרה מאיה איבר, תושבת שדרות שביתה ספג את פגיעת הקסאם הישירה, לוואלה! חדשות. "אני לא רואה את הילדים שלי ואת הנכדים שלי כבר הרבה זמן ועכשיו גם אני רוצה לעזוב את שדרות". שכנתה, שחלונות ביתה נשברו כתוצאה מההדף, הוסיפה ואמרה כי "ההרגשה היא של רולטה. רק מי שיש לו מזל לא נפגע. המזל הזה לא יישאר כאן הרבה זמן".

במהלך סוף השבוע נורו 43 רקטות קסאם ופצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם למספר מבנים. בין השאר, פצצת מרגמה התפוצצה במועדון נוער בקיבוץ. המועדון היה ריק ולא היו נפגעים, אולם נזק נגרם למבנה. בתוך כך, הפלסטינים דיווחו על חמוש שנהרג בתקיפת חיל האוויר אמש בצפון רצועת עזה. מקורות פלסטיניים מסרו כי ההרוג בתקיפת צה"ל הוא עלי חג'ארי, פעיל בזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully