וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת חד"ש: ברכה, סוויד וחנין בראש הרשימה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.12.2008 / 16:09

חברי מועצת מפלגת חד"ש בחרו היום את רשימת המפלגה לבחירות בכנסת: חברי הסיעה המכהנים שמרו על מקומם

850 חברי מועצת מפלגת חד"ש בחרו היום (שבת) את הרשימה לכנסת ה-18. לשלושת המקומות הראשונים נבחרו אותם נציגים המכהנים כיום ברשימת חד"ש: יו"ר המפלגה ח"כ מוחמד ברכה למקום הראשון, ח"כ חנא סוויד למקום השני וח"כ דב חנין למקום השלישי. למקום הרביעי ברשימת חד"ש לכנסת נבחר ד"ר עפו אגברייה.

בסופו של דבר החליט ח"כ חנין שלא להתמודד על המקום השני ברשימה אלא על המקום השלישי. בדבריו בפני חברי המועצה הסביר חנין כי החליט שלא להתמודד על המקום השני כדי לחזק את אחדותה של המפלגה.

בשיחה שניהל אתמול עם וואלה! חדשות אמר חנין כי המשימה העיקרית העומדת בפני חד"ש היא לגייס את הקולות היהודים. "לחד"ש יש אתגר גדול מאד להגיע אל הציבור היהודי". ח"כ חנין שלל על הסף את רעיון איחוד המפלגות הערביות בטענה כי "אין שום בסיס אידיאולוגי לאיחוד. אנו רשימה יהודית-ערבית וסוציאליסטית. כמו שאין בסיס משותף בין מר"צ לליכוד, גם אין לנו שום בסיס משותף עם איסלאמיסטים. הפער האידיאולוגי גדול מאד".

מפלגת בל"ד צפויה גם היא לבחור את רשימתה לכנסת. זוהי המפלגה היחידה שהחליטה לשריין מקום לאישה בשלישייה הראשונה. אחת המתמודדות המרכזיות לשלישייה הראשונה היא מנכ"ל מכון 'אעלאם', חנין זועבי. בראש הרשימה צפוי לעמוד גם הפעם ח"כ ג'מאל זחאלקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully