וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ: "אסור לישראל להיות סרבנית שלום"

16.12.2008 / 13:06

תגובות מעורבות במערכת הפוליטית להצעתו של אסד. קדימה: התחייבויות קודמות לדרישות. ישראל ביתנו: הגולן אינו נתון למו"מ

בתגובה לידיעה בדבר המפה שהעבירה סוריה לישראל ובה משורטטים גבולות רמת הגולן לאחר נסיגה ישראלית, ביקש היום (שלישי) יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, לשרטט גבולות משלו להסדר עם הסורים. "אם אסד רוצה להסדיר הסדר שלום עם גבולות חדשים, אנו מציעים שהחרמון הסורי יעבור לריבונות ישראל", אמר.

חברו למפלגה, ח"כ יצחק אהרונוביץ', הוסיף כי "אסד צריך לקבל בחזרה מפה תוצרת ישראל שכותרתה 'רמת הגולן אינה נתונה למשא ומתן'. אסון ההתנתקות של אולמרט ולבני יתגמד לעומת האפשרות שמדינת טרור נתמכת אירן תיפרש למרגלות הכינרת".

ואילו יו"ר מפלגת התקווה, ח"כ אריה אלדד, האיר את ההצעה הסורית באור בחירות כשאמר כי "מפלגת התקווה תובעת ממתמודדי המחנה הלאומי להצהיר באופן חד משמעי כי לעולם לא ימסרו שום חלק מרמת הגולן לידי סוריה, גם לא במסגרת הסכם שלום. אם נתניהו לא יצהיר שהוא אינו מחויב לשום סיכום או הסכם שאולמרט הגיע אליו, יידעו כל נאמני ארץ ישראל שהצבעה בעבור הליכוד משמעה תמיכה בנסיגה מהגולן ובהקמת מדינה פלסטינית".

קודם חובות, אחר כך דרישות

בקדימה לעומת זאת ביקשו בעיקר לדכא את התלהבותו של הנשיא הסורי. שר הבינוי והשיכון, זאב בוים אמר כי "לפני שדנים בתנאים גיאוגרפיים ומסמנים גבולות חדשים, מן הראוי שאסד יבצע פעולות מחויבות מציאות, כמו גינוי הטרור והוצאת קיני המחבלים מסוריה".

חברו למפלגה, סגן שרת החוץ מגלי והבה, אמר כי "לפני שאסד בא בדרישות, הוא צריך להודיע מה הוא מוכן לתת, ובראש ובראשונה לפעול לניתוק היחסים האדוקים של סוריה עם אירן ולהפסקת הסיוע שניתן על ידה לחיזבאללה ולארגוני טרור נוספים. אסור למדינת ישראל לסרב ליד המושטת לשלום, אבל על הסורים להבין כי פרט לדרישות, עליהם לתת גם התחייבויות. נכון לעכשיו, הם לא מראים נכונות לעשות זאת". בשבוע שעבר, והבה אמר לוואלה! חדשות כי במידה שיהיה הסכם בין ישראל לסוריה, הוא יתמוך גם בהורדת ישובים מרמת הגולן.

אסור להיות סרבני שלום

פניה של מרצ היו דווקא לעתיד. לדברי יו"ר המפלגה, ח"כ חיים אורון, "אסור לישראל להיות סרבנית שלום. לא מוכרחים להסכים עם כל משפט של אסד, אבל כל מי שעיניו בראשו יודע שיש בסיס רציני למשא ומתן. כל ממשלה שתוקם תידרש לסוגיות אלה. על נתניהו, לבני וברק להסיר את המסכות, לחשוף את עמדתם ולומר עם מה הם ילכו למשא ומתן עם סוריה".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) הוסיפה ואמרה כי "הצעת אסד מצריכה התייחסות רצינית של הממשלה הבאה שתקום, שתצטרך לנהל משא ומתן כשתג המחיר הוא ברור – שלום תמורת רמת הגולן. אולם, בעיתוי הזה, לממשלה הזו אין מנדט לקדם מהלכים מדיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully